خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/08 - 15:47
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
حسنی بافرانی خبر داد:

کمیسیون بهداشت هفته آینده موضوع ریزگردها را بررسی می کند

**عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مسئله ریزگردها باید به عنوان یک مسئله مهم در دستور کار دولت و مجلس قرار گیرد.

"حسین بافرانی" روز سه شنبه درخصوص پدیده ریزگردهای منتشره از بیابان های عراق به خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: تاثیر ریزگردها بر سلامت انسان بسیار زیاد و می تواند در میان مدت بسیار مخرب باشد.

نماینده مردم نائین در مجلس گفت: در حالی که مردم کلان شهر با آلودگی های سرب، بنزن و.... که سلامت مردم را به خاطر می اندازد مواجهند پدیده ریزگردها می تواند تبعات وحشتناکی بر سلامت به همراه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: پدیده ریزگردها موجب شده سلامت مردم در استان های کرمانشاه، ایلام، کردستان، خوزستان، لرستان، آذربایجان غربی و تهران و...به خطر افتد، مراجعه مردم به اورژانس یاد شده و مشکلات ریوی و تنفس شدید شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: ریزگردها موجب شده اند بیماری های ریوی و قلبی در میان مردم این مناطق و بسیاری دیگر از استان ها شایع شود.

وی خاطرنشان کرد: مشخص نیست چرا وزارت خارجه و رئیس سازمان محیط زیست اقدام مثبت و سازنده ای برای کنترل این پدیده به عمل نیامده است اگر هم انجام داده چرا مجلس در جریان قرار ندارد.

حسنی خاطرنشان کرد: علاوه بر این موارد پدیده گرد و غبار بیابان های عراق و عربستان و.... موجب می شود تا پوشش گیاهی در معرض نابودی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به طور حتم هفته آینده موضوع ریزگردها را در دستور کار قرار می دهد.

  • کد خبر : 20509
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار