خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/03 - 09:40
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
عضو کمیسیون اجتماعی عنوان کرد:

پیگیری پرداخت مستمری به جوانان 15 تا 25 ساله

**عضوکمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از مطرح شدن طرحی برای تأسیس صندوق رفاه جوانان و پرداخت مستمری به جوانان 15 تا 25 ساله خبر داد.

"محمدعلی کریمی" نماینده مردم کرمان و راور در گفت و گو با نشریه نگارستان با انتقاد از لایحه دولت افزود: ما اگر به توسعه اجتماعی نپردازیم نمی‌توانیم به توسعه پایدار دسترسی پیدا کنیم و متأسفانه در این لایحه بحثی درخصوص حل ریشه‌ای مشکلات اجتماعی آورده نشده و مسائلی که مطرح شده بیشتر به صورت توصیه بوده است.

وی از جمله مشکلات لایحه برنامه پنجم توسعه را کم توجهی در مورد موضوع کارگران، پرونده بیمه‌ها، حمایت از ایثارگران و کم توجهی به حل ریشه‌ای دغدغه‌های اجتماعی دانست.

وی پرداخت مستمری به زنان سرپرست خانوار، حمایت از پروژه‌های خودکفایی و سوق دادن تأمین اجتماعی خانواده‌ها به سمت بیمه‌ها را از جمله مواردی عنوان کرد که مجلس برای رفع دغدغه‌های اجتماعی مدنظر دارد.

وی همچنین افزود: ما برای حمایت‌های بیشتر از جوانان برای تحصیل و زندگی راحت‌تر طرح تأسیس صندوق رفاه جوانان را داریم که طبق آن باید به جوانان 15 تا 25 ساله مستمری پرداخت شود و بازپرداخت آن بعد از شاغل شدن این افراد صورت گیرد.

  • کد خبر : 20108
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار