خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/14 - 10:11
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
اسدی به خانه ملت خبر داد:

پاسخگویی وزیر رفاه درخصوص بیمه بیکاری جوانان

**نماینده مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: صادق محصولی وزیر رفاه و تامین اجتماعی باید درخصوص بیمه بیکاری جوانان و بی توجهی به آن پاسخگو باشد.

"یونس اسدی" نماینده مشکین شهر در مجلس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به سوال خود از صادق محصولی وزیر رفاه و تامین اجتماعی که در دستور کار روز سه شنبه کمیسیون اجتماعی مجلس قرار دارد گفت: محور این سوال در خصوص اصل 29 قانون اساسی و بیمه جوانان بیکار است.

وی افزود: جوانان وقتی به سن 17 یا 18 سالگی می رسند نیاز به مسکن و همچنین ازدواج و تشکیل خانواده دارند که متاسفانه بسیاری از جوانان بیکار بوده و قادر به تامین این نیازهای خود نیستند.

نماینده مشگین شهر خاطرنشان کرد: عده ای از جوانان که بعد از 18 سالگی تحصیلات خود را ادامه می دهند و لیسانس می گیرند بعد از اخذ مدرک باز هم بیکار می شوند و فرقی با جوانان 18 ساله ندارند.

اسدی با اشاره به اصل 29 قانون اساسی گفت: مطابق این اصل برخورداری‏ از تأمین‏ اجتماعی‏ از نظر بازنشستگی‏، بیکاری‏، پیری‏، ازکارافتادگی‏، بی‏سرپرستی‏، درراه‏ماندگی‏، حوادث‏ و سوانح‏، نیاز به‏ خدمات‏ بهداشتی‏ درمانی‏ و مراقبت های‏ پزشکی‏ به‏ صورت‏ بیمه‏ و غیره‏، حقی‏ است‏ همگانی‏. دولت‏ موظف‏ است‏ طبق‏ قوانین‏ از محل‏ درآمدهای‏ عمومی‏ و درآمدهای‏ حاصل‏ از مشارکت‏ مردم‏، خدمات‏ و حمایتهای‏ مالی‏ فوق‏ را برای‏ یک‏ یک‏ افراد کشور تأمین‏ کند.

وی تاکید کرد: متاسفانه دولت هیچ برنامه ای برای اجرای این اصل ندارد و همین امر باعث سرخوردگی جوانان می شود.

اسدی افزود: وزیر رفاه و تامین اجتماعی باید با حضور در کمیسیون  اجتماعی مجلس نسبت به عدم اجرای این اصل قانون اساسی پاسخگو باشد.

  • کد خبر : 21046
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار