خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/28 - 13:19
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
عوض حیدرپور خواستار شد:

پاسخگویی دستجردی به رفتار سلیقه‌ای در دبیرخانه‌های وزارت بهداشت

**نماینده شهرضا با انتقاد از برخورد سلیقه‌ای و پارتی‌بازی در دبیرخانه‌های وزارت بهداشت و درمان گفت: وزیر بهداشت باید از رفتار سلیقه‌ای و پارتی بازی توسط دبیرخانه‌های این وزارتخانه پاسخگو باشد.

"عوض حیدرپور" نماینده شهرضا در مجلس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به سوال خود از مرضیه وحیددستجردی که در دستور کار روز سه شنبه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس قرار دارد، گفت: بسیاری از جوانان کشور یا با اختیار خود و یا با بورس های تحصیلی به خارج از کشور اعزام می شوند در دانشگاه هایی که مورد تایید وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی کشورمان است، تحصیل می کنند.

وی افزود: این دانشجویان پس از بازگشت با اجبار وزارت بهداشت و درمان باید دوره کار آموزی و یا کارورزی را سپری این دبیرخانه ها دانشجویان را مکلف می کند که یک دوره معینی را باید جهت کارورزی سپری کنند که این موضوع در اختیار دبیرخانه های آموزش پزشکی عمومی، دبیرخانه آموزش رشته داروسازی، دبیرخانه آموزش رشته های تخصصی و دبیرخانه آموزش دندانپزشکی است و در واقع این دبیرخانه ها دانشجویان را مکلف می کنند که یک دوره معینی را باید جهت کارورزی سپری کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این دبیرخانه ها به دانشجویان تکلیف می کنند که باید دانشگاهی جهت گذراندن کارورزی را خود پیدا کنند و این دانشگاهها نیز مبالغی از این دانشجویان دریافت می کنند. از آنجا که گرفتن این مبلغ قانون خاصی ندارد با سلیقه دانشگاه در این زمینه عمل و مبالغ متفاوتی از دانشجویان گرفته می شود و همین موضوع باعث پارتی بازی شده است.

حیدرپور گفت: معمولاً دانشجویانی که از خارج مدرک می گیرند به راحتی در دانشگاه های مهم ایران نمی توانند پذیرش دوره کارآموزی بگیرند.

وی افزود: وزیر بهداشت و درمان باید با حضور در کمیسیون در این زمینه پاسخ دهد که چرا  این موضوع را ضابطه مند نکرده و چرا از پارتی بازی جلوگیری نمی کند.

  • کد خبر : 22462
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار