خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/27 - 20:10
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
شریعتی:

وزارت رفاه جامعه هدف بهزیستی را مشخص کند

**عضو کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه حل مشکلات اشتغال و تامین مسکن مددجویان سازمان بهزیستی اهمیت ویژه ای دارد، تاکید کرد: وزارت رفاه و تامین اجتماعی باید با برنامه ریزی، جامعه هدف و نوع عملکرد بهزیستی را مشخص کند تا دچار موازی کاری نشویم.

"عفت شریعتی کوه بنایی"، ضمن پاسداشت یاد دکتر فیاض بخش، بنیانگذار بهزیستی در اوایل انقلاب، درباره اهمیت کار سازمان بهزیستی به خبرگزاری خانه ملت گفت: هرچند در مواردی سازمان بهزیستی در حوزه کاری خویش قدرتمند و مثبت عمل کرده است، اما عملکرد این سازمان با توجه به گستردگی جامعه هدفش قابل نقد است.

شریعتی ادامه داد: ما نهادهایی چون وزارت رفاه و تامین اجتماعی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و هلال احمر را داریم که هدف مشترکی با بهزیستی دارند و در برخی موارد اقدامات آنها تبدیل به موازی در این زمینه می شود و اختلالی هم در نظم و برنامه ریزی به وجود می آورد؛ بنابراین وزارت رفاه و تامین اجتماعی باید برنامه ریزی گسترده ای داشته باشد تا بتواند در این زمینه تقسیم کاری صورت گیرد.

نماینده مشهد افزود: برای نمونه با توجه به خیل زیاد مراجعان به کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی که گاهی ممکن است مراجعان مشابهی هم داشته باشند وزارت رفاه باید با یک برنامه ریزی منسجم جامعه هدف هریک از سازمان های خدمت رسان را مشخص کند.

شریعتی دو مشکل بزرگ مددجویان را اشتغال و مسکن دانست و ادامه داد: طبق قانون سه درصد از شاغلان اداره ها باید از میان معلولان استخدام شوند، ولی تاکنون این اتفاق نیفتاده و این درحالی است که جز بیکاری، یکی دیگر از مشکلات بزرگ و جدی مددجویان مسکن است.

نماینده مشهد تاکید کرد: فقط مستمری دادن به مددجویان نمی تواند درمان درد باشد، بلکه بهزیستی باید جامعه هدفش را توانمند کند و در عین حال با فراهم کردن زمینه فعالیت و کار افراد، عزت نفس آنها را حفظ کند.

وی یکی از بازوان قدرتمند بهزیستی را خیران دانست و ادامه داد: در برنامه ریزی وزارت رفاه و تامین اجتماعی باید جایگاه این خیران نیز مشخص شود و در این میان مطالبات سایر گروه های هدف این سازمان مشخص شود.

  • کد خبر : 22390
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار