خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/06 - 18:22
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
پرتوی نماینده مردم سردشت:

وزارت خارجه و محیط زیست باید درخصوص گرد و غبارها پاسخگو باشند

**عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان محیط زیست و وزارت خارجه باید درخصوص انتشار گرد و غبارهای منتشره از عراق پاسخگو باشند.

محمدعلی پرتوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درخصوص انتشار پدیده گرد و غبار در کشور گفت: متاسفانه وضعیت گرد و غبارها به حالتی درآمده که از حالت زیست محیطی به مسئله ای سیاسی، بین المللی، بهداشتی، اجتماعی و... تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در حالی که وضعیت هوا در پایتخت در فصل تابستان به دلیل آلودگی هوا در حالت خطرناک در می آمد الان باید علاوه بر این موارد آلودگی هوا، باید با پدیده گرد و غبار هم مواجه شوند.

نماینده مردم سردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت امور خارجه و رئیس سازمان محیط زیست باید نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشند که برای کنترل پدیده گرد و غبارهای عراقی چه اقداماتی را به انجام رسانده اند، آیا معاهده ای به امضا درآمده است؟ آیا اقدام عاجلی صورت گرفته است؟ اگر توافقی صورت گرفته پس چرا ما همچنان شاهد گرد و غبارهای خطرناک هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در حالی که باید ماش پاشی در بیابان های عراق صورت می گرفت اما این کار انجام نشده است و ما همچنان با این پدیده خطرناک مواجه هستیم که سلامت، بهداشت، امنیت و... جامعه را تهدید می کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید پاسخگو باشد که چه اقدامی را به انجام رسانده، یا در دست اقدام دارد.

  • کد خبر : 20289
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار