خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/08 - 09:52
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

وزارت تعاون فاقد ابزار و تجربه لازم برای حل اشتغال است

**عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت تعاون فاقد ابزار، امکانات و تجربه لازم برای حل اشتغال در کشور است.

"نصرالله ترابی" روز سه شنبه در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت درخصوص محوریت قرار گرفتن وزارت تعاون درخصوص اشتغال در کشور اظهار داشت: محور قرار دادن یک وزارتخانه به معنی از یک شاخه به شاخه دیگر رفتن و عدم پاسخگویی به مساله اشتغال به صورت مشخص است.

وی خاطرنشان کرد: توجه به یک وزارتخانه در بحث بسیار مهمی مانند اشتغال به معنی بی توجهی به موضوع اشتغال است تا حل کردن موضوع.

وی خاطرنشان کرد: برای ما جای سوال است چرا وزارت کار و امور اجتماعی که هم مسئولیتش به کار مرتبط می شود، هم امور اجتماعی آن به اشتغال ربط می یابد باید در حوزه اشتغال فعالیت کند اما ما می بینیم این مسئولیت یکباره به عهده وزارت تعاون قرار گرفته است.

نماینده شهرکرد در مجلس شورای اسلامی یادآوری شد: جای سوال است وزارت تعاون تنها وظیفه اش در حوزه تعاون بوده و عملکرد و تجربه ای در بحث اشتغال ندارد چگونه می خواهد موضوع اشتغال را حل کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در حالی که در برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی وزارت تعاون باید 25 درصد سهم اقتصاد را به خود اختصاص می داد نتوانسته به 4 تا 5 درصد به صورت واقعی برسد، چگونه می خواهد پاسخگوی بیکاران باشد.

وی با اشاره به نرخ بیکاری در بسیاری استانها پرداخت و افزود: متاسفانه در بسیاری از استانها نرخ بیکاری به نحو بی سابقه ای افزایش یافته، حداقل حدود 16 تا 20 درصد رسیده است که خود نشان دهنده پیچیده تر شدن موضوع اشتغال در کشور می باشد.

  • کد خبر : 20442
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار