خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/30 - 18:58
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
احمد مهدوی‌ابهری تأکید کرد:

هزینه 200 هزار میلیارد ریالی برای پروژه‌های سفر دوم هیأت دولت به ابهر

**بیش از 2 هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های دور دوم سفر هیأت دولت به شهرستان ابهر هزینه شده است.

"احمد مهدوی ابهری" نماینده مردم ابهر و خرمدره در گفتگو با روزنامه مردم نو زنجان با بیان اینکه در دور دوم سفر 58 مصوبه به ابهر اختصاص یافت، اظهارداشت: تا به امروز 2هزارمیلیارد و 130میلیون ریال اعتبار برای این پروژه‌ها هزینه شده است.

وی در ادامه افزود: در سال گذشته به دلیل عدم مجوز برای استفاده، از اعتبارهای استانی برای پروژه‌های سفر اختصاص ‌یافت.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مدیران و مسئولان باید نظارت و بازرسی را از درون سازمان‌های خود آغازکنند، اظهار داشت: مسئولان باید در تمام پروژه‌ها و فعالیت‌ها، بعد فرهنگی و شاخص‌های فرهنگی را جدی بگیرند.

وی تصریح‌کرد: رویکرد دولت در تمام بخش‌ها، گسترش بعد فرهنگی نیز محسوب می‌شود که مدیران باید در بخش فرهنگی نیز هزینه‌های لازم را مدنظر قرار داده و اجرایی‌کنند.

مهدوی ابهری با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال همت مضاعف و کار مضاعف اضافه‌کرد: همه مسئولان استانی و شهرستانی باید این شعار را سرلوحه کاری خود قرارداده و با تلاش مضاعف خود زمینه توسعه منطقه را رقم بزنند.

وی افزود: رفع مشکلات موجود نیازمند همدلی و همیاری همگان است که امیدواریم با تلاش مضاعف همه آحاد جامعه، شاهد توسعه روزافزون کشور باشیم.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه در دور اول سفر استانی رئیس‌جمهوری و هیأت دولت به زنجان، 177 مصوبه و در دور دوم 160 مصوبه برای توسعه و آبادانی بیشتر این استان در بخش‌های زیربنایی شامل صنعت و اشتغال، راه، مسکن، آب و کشاورزی، انرژی، اقتصادی، فرهنگی و رفاهی، گردشگری، محیط زیست و ورزشی، در جلسه استانی هیأت‌وزیران تصویب شده است، تصریح کرد: مصوبات سفرهای رئیس‌جمهور به استان زنجان فرصت سرمایه‌گذاری 200 هزار میلیارد ریالی را برای بخش خصوصی در این استان مهیا کرده است.

این نماینده مجلس گفت: بخش عمده تسهیلات مصوب سفر اول رئیس جمهوری به استان در زمینه حل مشکلات واحدهای صنعتی بوده است، واحدهایی که یا تعطیل شده بودند و یا در آستانه تعطیلی قرارداشتند و برای این بخش بیش از 200 میلیون دلار از محل صندوق ذخیره ارزی اختصاص یافت.

وی همچنین از تصویب کلیات لایحه اصلاح قانون معدن در کمیسیون صنایع خبرداد و اظهارداشت: کمیسیون به عنوان کمیسیون اصلی بررسی کلیات اصلاح قانون معادن را در دستور کار داشت و آن را به تصویب رساند.

 مهدوی‌ ابهری با بیان اینکه کلیات این طرح به تصویب رسیده، تأکیدکرد: پس از تصویب کلیات لایحه اصلاح قانون معادن، بررسی بر روی جزئیات آن به کمیته تخصصی معدن کمیسیون ارجاع داده شد.

وی ادامه داد: این کمیته از هفته آینده جلسه‌هایی درباره بررسی و تصویب جزئیات لایحه برگزار خواهد کرد.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به اینکه گزارش در باره شکایت از کامیونداران در کمیسیون بررسی‌شد، افزود: مسئولان شرکت سایپا دیزل در ارتباط با شکایت اخیر از این شرکت در کمیسیون حاضر شدند.

وی ادامه داد: همچنین گزارش نظاراتی کمیته صنعت در این‌باره مورد بررسی قرار گرفت.

نایب رئیس کمیسیون تأکید کرد: مقرر شد امکانات و تسهیلاتی در اختیار خریداران و کامیونداران قرار بگیرد تا مشکلات اخیر مجدداً رخ ندهند.

مهدوی با بیان اینکه طرح آمایش صنعتی نیز مورد بررسی قرارگرفت، گفت: پس از تهیه و ارائه گزارش نظارت بر عملکرد دولت در زمینه طرح آمایش در کمیسیون صنایع و معادن، مقررشد گزارش بههیأت‌رئیسه ارجاع شود تا تاریخی برای ارائه آن در صحن مشخص کنند.

  • کد خبر : 22864
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار