خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/16 - 18:40
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات تاکید کرد:

مغایرت تاسیس سازمان مهارت با مواد 85 و 138 قانون‌اساسی

**نماینده مردم زنجان در مجلس اظهار داشت: صدور بخشنامه‌هایی که با قانون مصوب مجلس مغایرت داشته باشد خلاف ماده 85 و 138 قانون اساسی است.

"سعداله نصیری" عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه بخش‍‌نامه دولت در خصوص تاسیس سازمان مهارت با قانون مصوب مجلس مغایرت دارد، تاکید کرد: ادامه  فعالیت دانشکده‌های فنی و حرفه ای زیر نظر سازمان مهارت، طبق قانون مصوب مجلس که این مراکز پس از 5 سال می‌توانند از زیر مجموعه وزارت آموزش و پرورش خارج شوند مغایرت دارد.

وی ادامه داد: جدا شدن دانشگاه جامع علمی کاربردی از وزارت علوم تحقیقات و فنآوری و پیوستن به وزارت کار با مصوبات کمیسیون آموزش و مجلس مغایر است.

نصیری با اشاره به اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی عملکردی مثبت داشته است، افزود: در حالی که این دانشگاه به خوبی عمل می‌کند و طیف زیادی از دانشجویان را در برگرفته است، منتقل کردن آن به وزارت کار که برنامه‌ مدونی برای این دانشگاه ندارد کار درست و منطقی نیست.

وی تاکید کرد: دولت در بخشنامه تاسیس سازمان ملی مهارت به آموزشکده‌های فنی و حرفه ای اجازه پذیرش دانشجو نداده است؛ در حالی که سازمان سنجش برای  ورودی جدید این مراکز اعلام ظرفیت کرده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات ادامه داد: با وجود اینکه دفترچه کنکور دانشکده‌های فنی در دفاتر پستی پخش شده است، سازمان سنجش از ثبت نام دانشجویان امتناع می‌کند.

نصیری با بیان اینکه کمیسیون آموزش و تحقیقات برای جلوگیری از تاسیس این سازمان با چنین بندهایی به رییس مجلس نامه داده ‌است، گفت: نمایندگان با اختیاراتی که دارند در تلاش هستند جلوی بخشنامه‌های مغایر با مصوب قانون را بگیرند.

  • کد خبر : 21406
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار