خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/06 - 18:17
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
عضو کمیسیون صنایع:

مشکل بیکاری با وضعیت کنونی قابل حل نیست

** عزیز اکبریان با انتقاد از سیاست های اشتغال زایی دولت گفت: تا زمانی که مشکلات تولیدی، کشاورزی و صنعتی در کشور کاهش نیابد، به نظر نمی رسد دولت بتواند به تعهدات خود در این حوزه عمل کند.

نماینده کرج و اشتهارد درباره اینکه مجلس چگونه می تواند در حل معضل بیکاری در کنار دیگر نهادها قرار بگیرد به خبرگزاری خانه ملت گفت: ایجاد اشتغال از وظایف دولت است و تا زمانی که سرمایه گذاری و تولید جایگاه اصلی خودش را پیدا نکند و همه دستگاه ها به سوی تسهیلات لازم برای سرمایه گذاری خارجی و داخلی نروند نمی توان انتظار داشت این مشکل حل شود.

با استناد به اصل 28 قانون اساسی دولت موظف شده است امکان اشتغال برای آحاد ملت را فراهم کند و این در حالی است که رحیمی معاون اول رئیس جمهوری تاکنون چندین بار از ایجاد یک میلیون و صد هزار شغل در سال جاری سخن گفته است؛ امری که تعهدی سخت برای دولت محسوب می شود.

نماینده مردم کرج و اشتهارد با تاکید بر لزوم کاهش مشکلات تولید، کشاورزی و صنعت گفت: با وضع کنونی بعید می دانم اتفاقی در این حوزه بیفتد مگر اینکه دولت برنامه ای منسجم داشته باشد.

اکبریان در پاسخ به این پرسش که طرح بنگاه های زودبازده تا چه حد توانست از میزان بیکاری بکاهد، ادامه داد: این طرح در دولت نهم هم مطرح بود؛ به نظر من برای کارکرد مثبت این طرح می بایستی به بخش های کوچک و بزرگ صنعتی و تولیدی بیشتر توجه می شد.

وی استراتژی های برنامه پنجم توسعه را برای رفع بیکاری بیشتر آرمانی و کلی دانست و تصریح کرد: تا زمانی که در این برنامه به عدد و رقم نرسیم مشکل همچنان پابرجا خواهند بود. 
اکبریان در این حال از مشکلات و تحریم های اقتصادی دولت گفت که لزوم هماهنگی نهادهایی چون مجلس را بیش از پیش نمایان می کند.

  • کد خبر : 20278
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار