خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/03 - 14:35
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
داریوش قنبری در تشریح علل درخواست تحقیق و تفحص:

مسیر فعالیت سازمان جوانان به کارهای نمایشی تغییر یافته است

**نماینده مردم ایلام در مجلس از اعلام وصول طرح تحقیق و تفحص سازمان ملی جوانان از هیات رییسه مجلس و ارجاع آن به کمیسیون اجتماعی خبر داد.

"داریوش قنبری" عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه مهمترین محور طرح برخورد غیر تخصصی سازمان ملی جوانان با مسائل واقعی جوانان است، گفت: سازمان ملی جوانان به مسائل جوانان بی توجه و بیشتر به دنبال کارهای نمایشی و صوری است.

وی ادامه داد: به طور دقیق منظور از برنامه‌های نمایشی برپایی نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها است که نوعی انحراف در فعالیت سازمان ملی جوانان به شمار می‌رود.

قنبری با بیان اینکه فعالیت این سازمان به سمت تبلیغ از دولت تغییر مسیر داده است، تاکید کرد: سازمان ملی جوانان عملا  به شبه حزب یا نهادی در جهت تبلیغات دولت تبدیل شده‌ است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: سازمان ملی جوانان یک خبرگزاری ایجاد کرده است که در آن اخباری کار می شود که هیچ ارتباطی  به مسایل و دغدغه های روز جوانان ندارد.

وی تاکید کرد: در کل با انگیزه منفعت رسانی به دولت، سازمان اقدام به تاسیس خبرگزاری کرده است و جز تبلیغات برای دولت هدف دیگری دنبال نمی‌کند.

قنبری با اشاره به اینکه اگر دولت برای تبلیغات نیاز به حزب یا گروه خاصی دارد، بهتر از حزبی تشکیل دهد، تاکید کرد: چه ایرادی دارد حزبی در جهت تبلیغات دولت تشکیل و اعتباراتی به آن اختصاص داده شود؛ اما درست نیست در این راستا از بیت المال و اهداف سازمانی دیگر بهره گرفت.

وی ادامه داد: اگر اعتباراتی که به سازمان ملی جوانان اختصاص داده می‌شود در راستای کمک به این نهاد است، پس چرا به سازمان‌های دیگر کمک مالی صورت نمی‌گیرد؟

قنبری با بیان اینکه محور بعدی طرح تحقیق و تفحص سازمان ملی جوان به اعتبارات آن برمی‌گردد، تاکید کرد: اعتبار این سازمان در سال 84، 11میلیارد تومان اعلام شد و در سال 89 یعنی در سال جاری اعتباری بالغ بر 39 میلیارد تومان به سازمان ملی اختصاص یافت.

وی ادامه داد: این درحالی است هیچکدام از سازمان‌ها و نهادهای دیگر در طول چند سال اخیر چنین سرعتی در آهنگ  رشد اعتبار‌شان نداشته‌اند.

این نماینده با اشاره به اینکه ابهاماتی در اعتبار سازمان وجود دارد، افزود: مشخص نشده است این اعتبار‌ها کجا و برای چه خرج می‌شود.

قنبری با تاکید بر اینکه اخیرا مسایل جوانان به طنز و جوک تبدیل شده است، گفت: چندی پیش بحثی در خصوص شرایط ازدواج جوانان از سوی سازمان ملی جوانان ایجاد که دست‌مایه طنز و جوک در بین جوانان شد؛ این گونه مسایل دور از شان سازمان ملی جوانان است و با اهداف سازمان سازگاری ندارد به همین دلیل باید دراین باره پاسخگو باشند.

وی در نهایت تصریح کرد: طرح تحقیق و تفحص سازمان ملی جوانان هفته آینده در دستورکار کمیسیون اجتماعی قرار خواهد گرفت و پس از آن هیات 15 نفره جهت بررسی بر روی مسایل مطرح شده تشکیل می‌شود.

  • کد خبر : 20128
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار