خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/28 - 16:38
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
در صورت احراز آلودگی آب تهران به نیترات

مرندی: دولت باید اقدامات پیشگیرانه درخصوص آلودگی آب تهران به عمل آورد

**عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: آلودگی آب شرب به نیترات در بلندمدت موجب سرطان و کم خونی خواهد شد.

"علیرضا مرندی" روز دوشنبه در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت اظهار داشت: در حالی که نمی توان وجود فلزات سنگینی مانند نیترات، آرسنیک را در آب تهران کتمان کرد؛ اما باید متوجه بود آب شرب تهران در بخش هایی که از چاه استفاده می شود احتمال آلودگی آن به نیترات بالاست.

وی در خصوص صحبتهای دستجردی وزیر بهداشت درمان مبنی بر آلوده بودن آب شرب تهران به نیترات و آرسنیک گفت: شاید منظور وزیر بهداشت این است که آب های چاه آلوده است و آنچه از سدها استفاده می شود آلودگی ندارد.

وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس روز سه شنبه موضوع آلودگی آب تهران را با حضور دستجردی وزیر وزارت بهداشت مورد بررسی قرار می دهد.

وی خاطرنشان کرد: در صورت احراز وجود نیترات، سرب، آرسنیک در آب تهران باید اقدامات پیشگیرانه ضربتی درخصوص مقابله جدی با این وزارت سنگین و خطرناک به عمل آید.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه وجود نیترات بالا در دستگاه گردش خون کودکان و مادران باردار موجب می شود تا سلامت آنها با خطر جدی همراه باشد.

مرندی اظهار امیدواری کرد: موضوع آلودگی آب تهران از طرف دولت طی برنامه ریزی کوتاه مدت و میان مدت مورد بررسی و راهکار لازم در خصوص آن انجام گیرد.

  • کد خبر : 22502
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار