خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/15 - 11:12
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
سیدمحمدعلی بزرگواری:

مجلس، طرح ارتقای بهره‌وری کشاورزی را پیگیری می‌کند

**یکی از اهداف اصلی کمیسیون کشاورزی مجلس، پیگیری طرح ارتقای بهره‌وری کشاورزی است.

"سیدمحمدعلی بزرگواری" نماینده کهگیلویه و بهمئی با بیان این مطلب به نشریه امیدمردم و تاکید براین ‌که به دنبال مورد حمایت قرار دادن کل کشاورزی هستیم، اظهار داشت: اگر فقط به دنبال حمایت تولید‌کننده شیر و صنایع لبنی باشیم، نمی‌توانیم به اهداف مدنظر خود که پشتیبانی دامداران، بهره‌برداران بخش کشاورزی و مردم است، برسیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از محورهای اصلی طرح جامع ارتقای بهره‌وری کشاورزی که برای اولین بار در روند قانونگذاری کشور مطرح شده، موضوع خانه شیر و مباحث مربوط به کیفیت و بازرگانی آن است.

وی درباره کیفیت شیر و محصولات لبنی کشور تصریح کرد: دامداران بهترین محصول را تولید می‌کنند، اما به دلیل کامل نبودن سامانه تولید و سیستم بازرگانی کشور، برای حفظ استانداردهای لازم فاصله زیادی داریم.

بزرگواری با تأکید بر این‌که پایین بودن سرانه مصرف شیر در ایران به دلیل لحاظ نشدن زیرساخت‌ها در مصرف است، افزود: در ایران نیازمند ارتقای سطح فرهنگ مصرف شیر و مواد لبنی هستیم که برنامه‌های سوم و چهارم توسعه، فرصت مناسبی برای افزایش آن بود، اما متأسفانه به این هدف نرسیدیم لذا امیدواریم در برنامه پنجم شاهد این امر باشیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تولید شیر مشمول هدفمند‌سازی یارانه‌ها قرار گرفته است که طبق برنامه ریزی‌ها، مردم می‌توانند با افزایش سرانه درآمدی وقدرت خریدشان، شیر را تهیه و مصرف کنند.

بزرگواری صادرات لبنیات ایران را صنعت نوپایی ارزیابی کرد و گفت: با پیاده شدن طرح ارتقای بهره وری و صادرات محصولات با بسته‌بندی‌های مناسب و کارشناسی شده، می‌توان بازار هدف را که بیشتر، کشورهای منطقه و همسایه هستند، پوشش داد.

  • کد خبر : 21181
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار