خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/27 - 14:37
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
افراشته در جمع خبرنگاران:

مجلس هزینه حج نمایندگان را پرداخت نکرد

**معاون اجرایی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حج نمایندگان با هزینه شخصی آنان انجام می‌شود و مجلس این هزینه را پرداخت نکرده است.

به گزارش خبرنگار خانه ملت، "علی افراشته" روز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر این که اعلام شده که مجلس با هزینه شخصی خود اعضای کمیسیون حقوق قضایی و کشاورزی را به سفر حج اعزام می‌کند گفت: این خبر صحت ندارد و اگر آنهایی که این خبر را اعلام کردند سندی از تقاضای نمایندگان و موافقت با آن تقاضا را دارند ارائه کنند.

وی تصریح کرد: البته نمایندگان طبق روال همیشه و همچون مردم عادی برای اعزام به حج ثبت‌نام می‌کنند و در قالب کاروانهای زیارتی اعزام می‌شوند.

معاون اجرایی رئیس مجلس با بیان اینکه سفر حج نمایندگان امسال در ایام تعطیلات تابستانی انجام می‌شود گفت: این سفر حج با هزینه خود نمایندگان است و هیچ ربطی به مجلس ندارد.

افراشته به نحوه مدیریت هزینه در بخشهای مختلف مجلس اشاره کرد و گفت: مجلس تلاش کرده تا در راستای اصلاح الگوی مصرف که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده حرکت کند که بر همین اساس در سال گذشته 2 میلیارد تومان صرفه‌جویی شده است و ما تعجب می‌کنیم که برخی افراد به جای اینکه به این صرفه‌جویی‌ها توجه کنند به موضوعاتی می‌پردازند که باعث تشویق اذهان عمومی می‌شود.

وی تصریح کرد: نمایندگان توقعی از مجلس در زمینه رفاهی و فراهم کردن این امکانات ندارند که این در واقع یک ویژگی مثبت مجلس هشتم است.

معاون اجرایی رئیس مجلس تصریح کرد: در همه دوره‌های مجلس کمیسیون‌هایی که از عملکرد خوبی برخوردار بودند مورد تشویق رئیس مجلس قرار می‌گرفتد و طبیعی است که هر کمیسیونی دارای عملکرد خوبی باشد مورد تشویق قرار گیرد اما این موضوع هیچ ربطی به سفر شخصی نمایندگان به حج ندارد.

وی افزود: نمایندگان، هیات رئیسه و رئیس مجلس عنایت خاصی به صرفه‌جویی در مجلس دارند.

  • کد خبر : 22635
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار