خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/26 - 20:09
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
قنبری در گفت و گو با خانه ملت:

متکی باید در خصوص اظهارات متناقض قطعنامه چهارم پاسخگو باشد

**سخنگوی فراکسیون اقلیت گفت: منوچهر متکی باید در خصوص اظهارات متناقض مسئولان وزارت خارجه درباره صدور قطعنامه چهارم پاسخگو باشد.

"داریوش قنبری" نماینده ایلام در مجلس در گفت و گوبا خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به سوال خود از منوچهر متکی وزیر امور خارجه که در دستور کار فردای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس قرار دارد، گفت: اینجانب 2 سوال از وزیر خارجه مطرح کردم که ایشان باید پاسخ های قانع کننده ای ارائه کند.

وی افزود: معاونین وزارت خارجه در جمع اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اعلام کردند که رای 2 کشور روسیه و چین به قطعنامه علیه ایران از سر دلسوزی بود اما چند روز بعد سخنگوی وزارت خارجه این موضوع را تکذیب کرده و گفته مسئولان وزارت خارجه اشتباه کرده و رای 2 کشور علیه ایران خصمانه بوده است.

قنبری گفت: برای ما مشخص نشده که این این رای دادن از سر دلسوزی بوده یا از روی خصومت.

سخنگوی فراکسیون اقلیت مجلس با اشاره به موافقتنامه وین گفت: جمهوری اسلامی ایران این موافقتنامه را پذیرفت و در قالب بیانیه تهران آن را منتشر کرد اما تنها فرقی که داشت این بود که کشور ترکیه جایگزین روسیه شد.

قنبری با بیان اینکه جایگزین کردن ترکیه به جای روسیه هزینه ای برای ایران داشت، گفت: از یک طرف باعث شد تا روسیه به قطعنامه علیه ایران رای مثبت دهد و از طرف دیگر ما شاهد این بودیم که ترکیه توان جلوگیری از صدور قطعنامه علیه ایران را نداشت.

قنبری تصریح کرد: این اقدام مسئولین وزارت خارجه باعث از بین رفتن اعتماد روسیه نسبت به ایران و موضع گیری هایی علیه ایران ازجمله اظهارات جدید رئیس جمهور این کشور درباره ایران شد.

وی گفت: وزیر خارجه باید با حضور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پاسخ دهد که چرا در سیاست خارجی  از اصول خاصی پیروی نمی شود و منطق جابجایی ترکیه و روسیه در سیاست ایران چه بوده است.

  • کد خبر : 22228
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار