خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/12 - 12:01
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
سؤال پاپری‌مقدم از وزیر نفت؛

مازاد درآمد نفت به کجا می‌رود؟

**نماینده مردم بوشهر به سؤال خود از وزیر نفت اشاره کرد و گفت: قیمت نفتی که بودجه سالانه براساس آن بسته شده یعنی 36 دلار بوده است اما قیمت فروش تا 140 دلار نیز رسیده است. قرار بر این بود که مازاد درآمد نفت بر قیمت پیش‌بینی شده در بودجه دو مناطق محروم مورد استفاده قرارگیرد اما از نحوه هزینه شدن این مازاد درآمدها هنوز گزارشی در دست نداریم.

"ایوب پاپری‌مقدم" در گفتگو با هفته نامه خلیج فارش بوشهر به سؤال دیگر خود از وزیر کار و امور اجتماعی اشاره کرد و گفت: قرار بود سند اشتغال کشور کامل شده و توسط وزیر ارائه داده شود اما هنوز این کار صورت نگرفته است.

وی همچنین به سؤال‌های خود از وزیر بازرگانی و وزیر بهداشت اشاره کرد و گفت: از وزیر بازرگانی در خصوص میزان گوشت وارداتی، قیمت تمام شده و نحوه ساماندهی توزیع سؤال پرسیدم که قرار شد وی در این زمینه آمار و ارقام‌هایی را در اختیار بگذارد.

پاپری مقدم ادامه داد: سؤال من از وزیر رفاه نیز در مورد دلیل جلوگیری از تأسیس کلینیک‌های تأمین اجتماعی در شهرستان بود که یکی از این مراکز در حوزه انتخابی من مجوز ساخت گرفت اما کار آن نیمه‌تمام ماند. محصولی در این خصوص توضیحاتی داد که من قانع نشدم و در راستای تعامل با دولت موضوع را مسکوت گذاشتم تا در جلسه جداگانه‌ای با وزیر موضوع را پیگیری کنم.

نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی از بازدید خود از 5 روستای حوزه انتخابی خبر داد و گفت: در راستای پیگیری مشکلات مردم منطقه جلساتی با بخشدار شمالی تنگستان، رئیس اداره برق منطقه، رئیس بنیاد مسکن و مدیر امور آب روستایی استان داشتم.

پاپری‌مقدم تصریح کرد: در جلسات قبل وظایفی برای هر یک از این نهادها در منطقه تعریف شده بود که گزارشی از میزان اجرایی شدن آنها گرفته شد.

وی خاطرنشان کرد: طرح هادی در روستا و تسهیل شرایط ساخت‌وساز مسکن روستایی و تسهیل ارائه وام ساخت‌وساز از موضوعاتی است که با بنیاد مسکن منطقه و مشکل کمبود ولتاژ برق در بوشهر نیز از مواردی است که  از طریق اداره برق استان پیگیر آن هستیم.

این نماینده افزود: مشکل کمبود ولتاژ برق از مسائل مردم این منطقه است که با تعمیر شبکه‌های فرسوده برق، بخشی از این مشکل برطرف می‌شود که بخشی از کار انجام شده است و کار ادامه دارد.

پاپری‌مقدم به مشکل آب آشامیدنی در یکی از روستاهای حوزه انتخابی خود با نام لایپه اشاره کرد و گفت: این روستا با 600 نفر جمعیت سال‌هاست که مشکل آب آشامیدنی دارد که در اعتبارات استانی برای مشکل این منطقه اعتبار مصوب شده است اما کاری صورت نگرفت که با مدیر آب روستایی جلسه‌ای داشتیم جهت پیگیری مشکل مردم این روستا.

وی اظهار داشت: در خصوص بهبود وضعیت راه‌های منطقه نیز قرار شده است به مدت دو ماه تجهیزات راهسازی در اختیار بخشداری قرار بگیرد تا آسفالت راه‌های روستایی نیز اجرایی شود.

پاپری‌مقدم افزود: در بخش مسائل عمرانی و ساخت‌وساز یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که بر سر راه مردم برای دریافت تسهیلات قرار دارد این است که بسیاری از مسکن‌های روستایی فاقد سند هستند و به همین دلیل مردم قادر به استفاده از تسهیلات بانکی نیستند.

حادثه 7 تیر باعث تشخیص راه از بیراهه شد

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: حادثه هفتم تیر منجر به این شد که راه را از بیراهه تشخیص دهیم.

پاپری‌مقدم فرد با اشاره به حادثه هفتم تیرسال 60 که منجر به شهادت شهید بهشتی و72 تن از یاران امام و انقلاب شد، افزود: این روز درس‌های بسیار متعددی به ما داد.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حادثه هفتم تیر به ما نشان که دشمن خیلی هوشیار است و می‌داند که به کجا ضربه بزند.

وی براین اساس، با اظهاراینکه ما نباید اسیر فتنه‌ها شویم، خاطرنشان کرد: دشمن ابتدا سعی می‌کند با ترور شخصیتی افراد همانگونه که در خصوص شهید بهشتی اتفاق افتاد زمینه تعرض را آماده نماید.

پاپری‌مقدم فرد با اعلام اینکه ملت و مسئولان ما باید با بصیرت دهی مواظب این باشند تا اسیر فتنه‌ها نشوند، اظهارکرد: انقلاب ما صاحب دارد و صاحب آن نیز امام زمان (عج) است و تحت توجهات ایشان و ولی امر مسلمین دشمن نمی‌تواند به این کشور ضربه بزند، همانطور که تاکنون نتوانسته است.

نماینده دشتستان در ادامه با بسیار شگرف آمیز توصیف کردن تأثیر حادثه هفتم تیر در کشور، خاطرنشان کرد: این حادثه منجر به این شد تا نیروهای انقلاب مجدداً حول محور انقلاب و ولی فقیه جمع شده و به دفاع از ارزش‌های نظام بپردازند.

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به ویژگی‌های شهید بهشتی، تصریح کرد: حادثه هفتم تیر باعث شد برای مردم روشن شود که شهیدبهشتی تنها متعلق به حزب جمهوری اسلامی نیست. همانطور که امام (ره) فرمودند: «بهشتی یک ملت بود برای ملت ما».

پاپری‌مقدم فرد تشخیص راه از بیراهه و افتادن نقاب از چهره منافقان را از دیگر تأثیرات مهم حادثه هفتم تیر در کشور عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: پس ازحادثه هفتم تیر شهید بهشتی برای جوانان ما در جنگ و دفاع یک الگو شد.

وی تقویت خط امام و رهبری را از دیگر برکات ریخته شدن خون شهید بهشتی برای نظام و انقلاب عنوان کرد و افزود: حادثه هفتم تیر منجر به این شد که با وجود ترورهای منافقان، انقلاب تداوم یافته و مردم با بصیرت به راه خود ادامه دهند.

  • کد خبر : 20789
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار