خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/06 - 16:16
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
شاهرخی در گفت و گو با خانه ملت:

لایحه حمایت از خانواده قوانین را یک کاسه می‌کند

**رئیس کمیسیون حقوق قضائی مجلس گفت: لایحه حمایت از خانواده ضمن رفع مشکلات خانواده در دادگاه‌ها همه قوانین موجود در زمینه حقوق و دعاوی خانواده‌ها را یک کاسه می‌کند.

علی شاهرخی نماینده کوهدشت در مجلس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه لایحه حمایت از خانواده بیش از 50 ماده در زمینه حقوق و دعاوی خانواده و رفع اختلافات موجود دارد، گفت: این لایحه در دستور کار مجلس قرار دارد که براساس آن همه قوانین خانواده، دعاوی و امور مربوط به خانواده ها یک کاسه شده و با تصویب آن در مجلس قوانین پراکنده قبلی در زمینه خانواده لغو شده و از آن به بعد قانون مذکور ملاک عمل قرار می گیرد.

وی افزود: در مورد خانواده قوانین متعددی وجود دارد که بعضاً شاکیان، متهم و قاضی از این قوانین سردرگم می شوند؛ اما لایحه حمایت از خانواده یک قانون جامعی است که به همه مشکلات توجه دارد.

رئیس کمیسیون حقوق و قضائی مجلس تصریح کرد: در این کمیسیون رسیدگی به لایحه پیش فروش ساختمان که در زمینه جلوگیری از کلاهبرداری است، به اتمام رسیده و در دستور کار مجلس قرار داده است.

شاهرخی تصریح کرد: همچنین رسیدگی به لایحه مجازات اسلامی که بیش از 700 ماده دارد در این کمیسیون به اتمام رسیده و قرار است در جلساتی با شورای نگهبان ایرادات این لایحه رفع و برای اجرا ابلاغ گردد.

وی با بیان اینکه کار رسیدگی به لایحه آئین دادرسی کیفری در کمیسیون در حال تمام شدن است، گفت: همچنین لایحه آئین دادرسی دیوان عدالت اداری در دستور کار کمیسیون قرار دارد که پیشنهاداتی از طرف برخی از نمایندگان مطرح شده و ما در حال بررسی آن هستیم.

  • کد خبر : 20264
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار