خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/03/30 - 11:14
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
جمشید انصاری:

فرصت‌های سرمایه‌گذاری در زنجان شناسایی می‌شود

**نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس، شناسایی و گرد‌آوری فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان زنجان را از برنامه‌ها و رویکردهای مرکز خدمات سرمایه‌گذاری برشمرد.

"جمشید انصاری" در گفتگو با روزنامه مردم نو زنجان اظهار داشت: این مرکز با هدف تسهیل و روان‌سازی فعالیت‌های سرمایه‌گذاری در استان برای نخستین بار و با مسئولیت استاندار ایجاد می‌شود.

وی پذیرش متقاضیان سرمایه‌گذاری در استان، اطلاع‌رسانی و ارائه مشورت‌های لازم به سرمایه‌گذاران و حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی را از جمله وظایف قبل از اخذ مجوز سرمایه‌گذاری خارجی خواند و افزود: انجام هماهنگی و پشتیبانی لازم در امور مربوط به اخذ مجوز‌های مورد نیاز سرمایه‌گذاران، اخذ پروانه‌های انشعابات مربوط به آب، برق، گاز و تلفن و پروانه اکتشاف و استخراج معادن از جمله وظایف مرکز در این مرحله است.

انصاری انجام هماهنگی‌های لازم در امور مربوط به سرمایه‌گذاری‌های خارجی در مراحل پس از صدور مجوز سرمایه‌گذاری شامل ثبت شرکت مشترک، ثبت سفارش برای ورود ماشین‌آلات و تجهیزات، امور مربوط به ورود و خروج سرمایه را از خدمات این مرکز بعد از صدور مجوز سرمایه‌گذاری خواند.

نماینده مردم زنجان و طارم یاد‌آور شد: پیگیری مشکلات اداری متقاضیان سرمایه‌گذاری با سایر دستگاه‌های اجرایی، ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها در راستای رفع مشکلات و موانع مربوط به سرمایه‌گذاری و انجام امور محول شده مربوط به نظارت و راهبری طرح‌های سرمایه‌گذاری از طرف مرکز از دیگر وظایف مهم مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان در مرحله بعد از اخذ مجوز است.

انصاری شناسایی و گرد‌آوری فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای آشنایی فعالان اقتصادی، مسئولان و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی استان با موضوع سرمایه‌گذاری و روش‌های تأمین مالی بین‌المللی، معرفی استان و توانمندی‌های اقتصادی آن با به کارگیری ابزار‌های تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی را از برنامه‌ها و رویکردهای این مرکز برشمرد.

وی با اشاره به اینکه در جذب سرمایه‌های بخش خصوصی استاندار هم دیدگاه خوبی دارد گفت: باید همه مسئولان دست به دست هم دهیم تا بتوانیم در این بخش موفق عمل کنیم.

این نماینده مجلس یکی از راه های تشویق برای جذب سرمایه‌گذاران را کاهش زمان رسیدگی به کار آنها دانست و گفت: در استان ما زیرساخت ها و پتانسیل های خوبی برای سرمایه‌گذاران وجود دارد.

نماینده مردم زنجان و طارم  درباره وضعیت کشاورزی استان اظهار داشت: در استان ما مانند بسیاری از کشورهای اروپایی کشاورزی و صنعت با هم منافاتی ندارند و استعداد خوبی در هر دو وجود دارد.

وی به اهتمام دولت درباره واگذاری امور به بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: دولت قصد دارد همه فعالیت‌های اقتصادی و حتی کارخانه‌ها را یکی پس از دیگری به بخش خصوصی واگذار کند.

  • کد خبر : 19647
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار