خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/31 - 12:25
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
خیری انتقاد کرد:

عدم رعایت عدالت تامین اجتماعی

**نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس اظهار داشت: با توجه به دریافت یکسان حق بیمه در سراسر کشور، تامین اجتماعی برای همه یکسان نیست.

"احد خیری" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه تامین اجتماعی در اقصی نقاط ایران یکسان نیست؛ تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی از بیمه شدگان خود به طور یکسان حق بیمه دریافت می‌کند، این در حالی است که همه مردم در سراسر کشور از خدمات یکسانی برخوردار نیستند.

وی ادامه داد: به طور مثال بیمه شدگان ساکن تهران از بیمارستان میلاد با آخرین تجهیزات روز دنیا بهره‌مند هستند در حالی که شهرستان‌های دیگر حتی درمانگاه معمولی ندارند.

خیری با بیان اینکه با ساخت و ساز بیمارستان‌های مجهز مخالف نیستم، تاکید کرد: بحث بر سر این است که بیمارستان‌های تامین اجتماعی در مراکز استان‌های بزرگ چون تهران، تبریز، اصفهان و مشهد احداث می‌شود و باقی شهرها و شهرستان‌ها حتی از درمانگاه تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی برخوردار نیستند.

عضو کمیسیون اقتصادی ادامه داد: برای ایجاد عدالت در ارائه تامین اجتماعی بهتر است حق بیمه دریافتی از ساکنان شهرهای بزرگ و دارای بیمارستان‌های مجهز را افزایش دهند.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی نیز با هزینه بیشتری که از شهرنشینان دریافت می‌کند، در جهت ساخت و ساز و مجهز کردن مناطق محروم سرمایه‌گذاری کند.

خیری تاکید کرد: با این کار هم عدالت تامین اجتماعی رعایت و هم سرمایه‌ای برای ساخت مراکز بهداشتی تامین می‌شود.

  • کد خبر : 22903
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار