خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/10 - 10:36
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
جبار کوچکی‌نژاد هشدار داد؛

عدم رعایت حریم رودخانه‌ها‌

**کوچکی نژاد گفت: در کمیسیون ماده پنج، حریم رودخانه‌ها 45 متر تعیین شده ولی عده‌ای می‌خواهند آن را 12 متر اعلام کنند که خلاف قانون است.

جبار کوچکی‌نژاد در گفتگو با روزنامه گلچین امروز گیلان به عدم رعایت قانون در بحث حریم رودخانه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: در کمیسیون ماده پنج شهرداری حریم رودخانه 45 متر مشخص شده و نمی‌توان به دلیل خواست عده‌ای با زیر پا گذاشتن قانون آن را 12 متر عنوان کرد. این کار خلاف قانون است.

وی ادامه داد: خانه برخی افراد به علت واقع شدن در حریم 30 متری رودخانه‌ها تخریب شده و این انتظار وجود دارد که کاهش این حریم به 12 متر با اعتراض قانونی افراد متضرر مواجه شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گسترش حاشیه‌نشینی در شهر رشت اظهار داشت: در تمام استان‌ها تلاش بر این است تا با ساخت شهرک از گسترش حاشیه‌نشینی جلوگیری شود ولی در شهر رشت با گسترش حاشیه‌نشینی مواجه هستیم. وی گسترش ساخت و سازهای غیراستاندارد در حاشیه شهر رشت و تقاضای مردم ساکن در این مناطق برای بهره‌مندی از امکانات سازمان‌های مربوطه از جمله آب و فاضلاب و برق را از مشکلات بزرگ ذکر کرد.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه گسترش حاشیه‌نشینی مشکلات زیادی برای سازمان‌های مربوطه ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد: عدم پرداخت عوارض به شهرداری از جمله آن است. وی افزود: مسئولان ارشد شهر رشت باید برای حل این معضل مهم برنامه‌‌ریزی‌های مناسبی انجام دهند.

کوچکی‌نژاد در ادامه از اختصاص 600 میلیارد تومان اعتبار برای شرکت آب و فاضلاب گیلان خبر داد و گفت: در تلاش هستیم تا با دریافت 600 میلیارد تومان وام از بانک ملی و سیستم اقتصادی کشور بخش زیادی از مشکلاتی که قشرهای محروم جامعه در برخی مناطق شهر رشت با آن مواجه هستند برطرف شود.

وی به انجام پروژه‌های شرکت آب و فاضلاب گیلان اشاره کرد و اظهار داشت: باتوجه به بالا بودن آب‌های زیرزمینی در گیلان حل معضل فاضلاب یکی از مسائل اساسی استان است.

کوچکی‌نژاد افزود: ورود مؤسسه بین‌المللی شرایط مناسبی برای انجام کارهای مربوط به فاضلاب ایجاد کرد و نیاز است تا با تلاش مسئولان استان از این فرصت به دست آمده به بهترین نحو ممکن استفاده شود. به گفته وی هر یک روز تعلل مسئولان در اجرای این پروژه‌ها خسارات جبران‌ناپذیری برای مردم شهر در پی دارد.

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به اینکه موانع اجرای این پروژه‌ها برداشته شده است، خاطرنشان کرد: با تلاش مسئولان موانع اجرایی پروژه‌های فاضلاب برداشته شده اما خواست ما از مردم این است که برای به انجام رسیدن این کار بزرگ شرایط ترافیکی و آلودگی صوتی ناشی از انجام این پروژه‌ها را تحمل کنند تا این پروژه‌ها با موفقیت به پایان برسد.

  • کد خبر : 20683
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار