خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/09 - 08:33
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
مقدسی: سازمان‌های مسئول پاسخگو باشند

عدم اقدام فوری و ضروری برای حل مشکل ریزگردها

**نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت استقرار ریزگردها در کشور از اعضای کمیسیون بهداشت مجلس خواست تا تنها به تذکرات شفاهی به نهادهای مسئول اکتفا نکنند.

"هادی مقدسی" در گفت و گو با خبرنگار خانه ملت،  با تاکید بر اینکه مشکل ریزگردها در کشور با همکاری نهادهای بین المللی و به ویژه همکاری کشور عراق امکان پذیر است به خبرگزاری خانه ملت گفت: عمده این گرد و خاک از صحراهای عراق و بصره می آید؛ زمین های خشکی که پس از ساخته شدن سد روی رودهای دجله و فرات و کم شدن آب این رودها در عراق به وجود آمده اند.

 وی افزود: در شهرهای مانند بروجرد غلظت آن به حد خطرناک می رسد که برای سلامت مردم مناطق مختلف کشور مضر است و برای رفع این مشکل باید عزمی بین المللی بکار گرفته شود.

مقدسی با اشاره به تشکیل کمیسیون بهداشت مجلس با محوریت همین موضوع تاکید کرد: هرچند تاکنون برای این مسئله برخی از مسئولان به مجلس فراخوانده شده است، اما توقع ما این است که به قول های شفاهی مسئولان ذی ربط اکتفا نکند و در صورت عدم اقدام فوری و ضروری از سوی سازمان های مسئول، طبق آیین نامه داخلی 233 مجلس از این مسئولان توضیح بخواهند.

  • کد خبر : 20553
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار