خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/22 - 16:23
  • زمان مطالعه : کمتر از یک دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
سیدمحمدعلی بزرگواری تاکید کرد:

ضرورت برنامه‌ریزی برای ظرفیت‌های گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد

**گردشگری روستایی به تمام خدماتی که به وسیله کشاورزان، مردم و دولت‌ها برای تفریح، استراحت و جذب گردشگران و نیز فعالیت‌هایی که به وسیله گردشگران در نواحی روستایی صورت می‌گیرد اطلاق می‌شود. همچنین گردشگری کشاورزی، مزرعه، طبیعت و گردشگری فرهنگی نیز از بخش‌های گردشگری روستایی است.

نماینده کهگیلویه و بهمئی در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب به نشریه امیدمردم، اظهار داشت: گردشگری به عنوان راهی برای بازساخت اقتصادی روستایی به کار گرفته می‌شود و  با این روش از اتکای بیش از حد تولیدکنندگان روستایی به کشاورزی کاسته می‌شود و فرصت‌های اقتصادی جدیدی برای آنها به‌وجود می‌آید.

"سیدمحمدعلی بزرگواری" تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد از گردشگاه‌های جنوب ایران است که با وجود سدهای احداث شده، هوای سالم و جاذبه‌های طبیعی و کوهستانی زیبا گردشگران بسیاری را در فصول مختلف سال به سوی خود جلب می‌کند.

وی با بیان اینکه این استان دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای از نظر جاذبه‌های روستایی است، تصریح کرد: یکی از جاذبه‌هایی که شامل شهرها نیز می‌شود، ویژگی‌های محلی از جمله پوشش مردم استان است. پوشاک و لباس محلی زنان از جمله‌ جذابیت‌های بومی‌استان کهگیلویه و بویراحمد به‌شمار می‌آید به طوری که هر تازه واردی به این استان در همان نگاه اول متوجه این جلوه‌های رنگین می‌شود.

  • کد خبر : 21692
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار