خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/06 - 15:05
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
ولی اسماعیلی:

شورای سیاست‌گذاری امر به معروف و نهی از منکر تشکیل می‌شود

**ولی اسماعیلی نماینده مردم گرمی در مجلس و از اعضای کمیسیون سیاست داخلی است، از تشکیل شورای سیاست گذاری امر به معروف و نهی از منکر خبر داد.

 هفته نامه خبر اردبیل با اسماعیلی گفتگویی داشته است که آن را می خوانید:

 در هفته گذشته در کمیسیون سیاست داخلی چه تصمیماتی گرفته شد؟

یکی از مهمترین تصمیماتی که در جلسه روز یک‌شنبه هفته گذشته اخذ شد، تصویب طرحی در کمیسیون مربوط به طرح امر به معروف و نهی از منکر بود که طبق این طرح، شورای سیاست‌گذاری امر به معروف و نهی از منکر تشکیل می‌شود. این شورا که متشکل از نمایندگانی از حوزه علمیه قم، نهاد رهبری، صداوسیما، مجلس شورای اسلامی و وزارت خارجه است، در خصوص مسائل مربوط به فحشا و منکرات تصمیم‌گیری می‌کند. طرح این شورا برای مطرح شدن در صحن رأی آورد و در کمیسیون به تصویب رسید.

 آیا شما جزو تذکردهندگان به رئیس‌جمهور، در خصوص اظهاراتشان مربوط به طرح عفاف و حجاب بودید؟

خیر، با توجه به شرایط حساس کشور تذکر دادن را صلاح نمی‌دانستم. معتقدم باید بین تذکر دادن بین وزرا و خود رئیس‌جمهور تفاوت قائل شویم و معتقدم در شرایطی که بسیاری از کشورها مایل به انزوای دولت ایران هستند، باید از هر بحثی که از آن استنباط تضعیف رئیس‌جمهور ایران بشود، دوری کرد.

 بحث‌های اصلی کمیسیون سیاست داخلی در هفته گذشته، حول چه محورهایی بود؟

بررسی برنامه پنجم توسعه تقریباً به پایان رسید و بحث‌هایی در حوزه امنیت داخلی، انسداد مرزها، نحوه فعالیت احزاب و همچنین مسائل عمران شهری مطرح شد، پیشنهادها و رأی‌گیری‌ها نیز به اتمام رسید. یکی از مسائلی که در مورد این برنامه مورد تأکید بود، بحث مدیریت شهری در برنامه پنج‌ساله بعدی بود که مدیریت شهری واحدی مستقل باشد اما با حمایت شوراها، تا در این چارچوب شاهد این باشیم که شهرستان‌های ما همگام با استانداردهای جهانی، در مسیر توسعه گام بردارند. احیای مراکز بسیج و کانون‌های فرهنگی در مساجد کشور نیز از دیگر پیشنهاداتی بود که من در کمیسیون مطرح کردم و به رأی گذاشته شد.

 در حال‌حاضر مسائل مهمی که در حوزه انتخابیه خودتان پیگیر آن هستید چه مواردی است؟

در حال‌حاضر در درجه اول مشغول برنامه‌ریزی برای دور سوم سفرهای استانی رئیس‌جمهور هستیم و اولویت‌ها را به مراکز اجرایی ارجاع داده‌ایم.

 ارزیابی شما از میزان بازدهی طرح مصوبات در سفرهای استانی چیست؟

به طور کلی من پیشنهادی ارائه داده‌ام مبنی بر اینکه به جای ارائه مصوبات متعددی که اجرایی شدن آنها زیرسؤال است، در هر منطقه چند مصوبه مهم و زیربنایی ارائه شود تا هم قابلیت اجرای آن بیشتر باشد و هم ارزیابی و نظارت مجلس و مردم.

 آیا اجرای مصوبات در منطقه شما راضی‌کننده بوده؟

در منطقه ما مصوبات کلان اجرایی نشده است و به طور کلی 35 تا 40درصد مصوبات عملی نشده‌اند.

 در حال‌حاضر اولویت‌های شهرستان گرمی، برای اجرایی شدن چیست؟

در گرمی که به طور کلی یک منطقه مرزی است سه بخش داریم که من پیشنهاد دادم برای هر بخش مصوبه‌‌ای در نظر گرفته شود به جای مصوبات متعدد. یکی از مهمترین مسائل این منطقه مسئله آب شرب روستاییان و همچنین تأمین آب برای مصارف کشاورزی است. من در این خصوص تاکنون دو بار به وزیر نیز تذکر داده‌ام که این منطقه برای تأمین آب، به اعتبار نیاز دارد.

 وضعیت گازرسانی در منطقه شما چطور بوده است؟

طرح گازرسانی روستایی جزو مواردی بوده  که من پیگیری کرده‌ام و جلساتی با اوجی رئیس شرکت ملی گاز داشته‌ام که در راستای این پیگیری‌ها روزهای اخیر با من تماس گرفته شد و خبر دادند که عملیات گازرسانی در روستای مران‌دو گرمی مصوب شده است و به زودی کار اجرایی آن شروع می‌شود. از آنجایی که استان اردبیل که استانی سردسیر است و گرمی نیز یک منطقه کوهپایه‌ای است، بحث گازرسانی از مسائل مهم منطقه است که در حال حاضر 18 روستا به پیمانکار معرفی شده‌اند و عملیات گازرسانی در خود گرمی هم به زودی آغاز می‌شود.

 وضعیت راه‌ها را در این منطقه چطور ارزیابی می‌کنید؟

درخصوص راه‌ها وضعیت به هیچ عنوان راضی‌کننده نیست. دوشنبه همین هفته قرار است معاون وزیر بازدیدی از گرمی داشته باشند تا وضعیت را از نزدیک بررسی کنند. قول‌هایی داده شده اما تا این لحظه کار اجرایی خاصی در این زمینه صورت نگرفته است.

 از فعالیت‌های عمرانی در حوزه صنعت و تولید در این منطقه، آیا خبری دارید؟

برای احداث یک کارخانه کلرید سدیم در این منطقه، موفق شدیم نامه مستقیمی از وزیر بگیریم که طرح معرفی شده است به بانک و در حال‌حاضر مشغول پیگیری بحث تغییر کاربری زمین هستند. البته کلنگ‌زنی طرح انجام شده و این کارخانه در هر شیفت برای 200 نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

 در حوزه گردشگری آیا کاری انجام شده؟

هفته‌های اخیر حول پیگیری بحث‌های گردشگری جلسه‌ای با رئیس سازمان گردشگری استان داشتم که در این جلسه باخبر شدم از بین 13 روستایی که به عنوان نمونه گردشگری در ایران برگزیده شده‌اند، یک روستا مربوط به منطقه گرمی است که باید به زیرساخت‌های گردشگری در این ناحیه توجه بیشتری شود.

  • کد خبر : 20253
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار