خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/15 - 16:44
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
عضو کمیسیون بهداشت مجلس:

سیاست سلامت در برنامه پنجم در راستای بهداشت جهانی تنظیم شود

**عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: سیاست‌های بهداشت و درمان در برنامه پنجم توسعه در بخش سلامت باید در راستای برنامه‌های سازمان جهانی بهداشت جهت گیری شود.

"علیرضا مرندی" در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت درخصوص برنامه های وزارت بهداشت در برنامه پنجم توسعه گفت: سازمان جهانی بهداشت در اجلاسیه ای که برگزار کرد و براساس آن همه وزرای بهداشت کشورهای دنیا آن را به امضا رساندند، بخشی از سیاست های عمده درخصوص آن به امضای اعضا رسید.

وی تصریح کرد: از جمله این موارد اینکه وزارت بهداشت کشورها باید به مراقبت های اولیه سلامت بپردازند، شبکه بهداشت درمانی ارتقا یابند و به عوامل اجتماعی سلامت به عنوان اولویت توجه گردد.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: از مهمترین اصول این است که به سلامت جامعه توجه ویژه شود و به همه مسایل اعتقادی و مصوبه بین المللی بایستی متعهدتر عمل کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درخصوص مصوبه های بین المللی گفت: توجه به مسایل محیط زیست، آب، هوا، خاک، آلودگی آب و خاک که منشا بسیاری از بیماری هاست باید توجه ویژه شود.

وزیر اسبق بهداشت و درمان آموزش پزشکی گفت: عملکرد دولت خاصه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید به گونه ای باشد که اقدامات لازم برای سلامت جامعه در بخش آب، هوا، به خصوص در مسایل ریزگردهای عربی و آلودگی هوا را رعایت کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رعایت مسایل سلامت مطابق با بهداشت جهانی موجب آرامش روانی در فرد و جامعه را به همراه خواهد شد.

  • کد خبر : 21254
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار