خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/28 - 19:17
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
طاهرخانی به خانه ملت خبر داد:

سوال از سه وزیر درباره واگذاری زمین به ساخت یک کارخانه در قزوین

**نماینده تاکستان گفت: درخصوص واگذاری زمینی بین 800 تا هزار و 200 هکتار در قزوین جهت ساخت یک کارخانه تولید آلومینیوم از سه وزیر مسکن و شهرسازی، کشور و همچنین وزیر صنایع و معادن سوال کردم.

"امیر طاهرخانی" نماینده تاکستان در مجلس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به سوال خود از علی اکبر محرابیان وزیر صنایع و معادن که در دستور کار فردای کمیسیون صنایع و معادن مجلس قرار دارد، گفت: متاسفانه با هماهنگی های صورت گرفته بین وزارت صنایع و معادن، کشور و وزارت مسکن و شهرسازی قرار است زمینی به مساحت 800 تا هزار و 200 هکتار به بهانه احداث یک کارخانه تولید آلومینیوم به بخش خصوصی واگذار شود؛ این در حالی است که زمین مذکور جزء منابع طبیعی بوده و زیر کشت محصولات کشاورزی است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت حفظ دشت قزوین خاطرنشان کرد: به بهانه ساخت یک کارخانه نباید زمین های کشاورزی قزوین نابود شود.

نماینده تاکستان خاطرنشان کرد: اولاً این کار هیچ توجیه اقتصادی ندارد و در ثانی اگر هم توجیه اقتصادی داشته باشد برای ساخت کارخانه نیاز به واگذاری این همه زمین به بخش خصوصی نیست.

طاهرخانی گفت: اینجانب قبلاً همین سوال را از وزیر کشور مطرح کردم که وزیر با حضور در مجلس پاسخ داد؛ اما پاسخ های وزیر قانع کننده نبود.

وی با بیان اینکه تصمیم دارد تا این سوال را از وزیر مسکن و شهرسازی نیز مطرح کند، گفت: فردا وزیر صنایع و معادن باید با حضور در کمیسیون صنایع و معادن به این سوال پاسخ دهد.

طاهرخانی با انتقاد از معطل ماندن سوالش در کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: سوال مذکور حدود هشت ماه پیش در مجلس مطرح شد اما متاسفانه به دلیل برخی از لابیهای صورت گرفته سوال تازه در دستور کار کمیسیون قرار گرفته است.

  • کد خبر : 22541
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار