خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/03/30 - 20:40
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
قربانی به خانه ملت خبر داد

سه شنبه تعیین تکلیف کمیسیون مشترک رسیدگی به لایحه تجارت

**رئیس کمیسیون مشترک بررسی کننده لایحه تجارت از تعیین تکلیف در خصوص این کمیسیون در روز سه شنبه خبر داد.

موسی قربانی نماینده قائنات در مجلس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به غیبت بیش از حد اعضای کمیسیون مشترک رسیدگی کننده لایحه تجارت گفت: اینجانب در نامه ای به علی لاریجانی رئیس مجلس خواستار انحلال کمیسیون مشترک شده و درخواست داشتم تا لایحه تجارت برای رسیدگی به کمیسیون دیگری واگذار شود.

وی افزود: هیات رئیسه مجلس سیدشهاب الدین صدر نائب رئیس دوم مجلس را مامور کرد که به جای انحلال کمیسیون مذکور بررسی کند تا نمایندگانی که در جلسه کمیسیون حاضر نمی شوند جای خود را به نمایندگان فعال دیگری دهند.

رئیس کمیسیون مشترک بررسی کننده لایحه تجارت افزود: در همین رابطه قرار شد تا جلسه کمیسیون مذکور امروز یکشنبه و پس فردا سه شنبه تشکیل شود و کسانی که در این جلسات شرکت نمی کنند مشخص شوند و بعد به آنها اطلاع داده شود که علت عدم حضور آنان به چه دلیل است و اگر علاقه ای به شرکت در جلسات کمیسیون ندارند از همان کمیسیونی که آنها عضو هستند نمایندگان جایگزین آنان تعیین شوند.

قربانی گفت: به رغم آن که جلسه امروز به اطلاع اعضای کمیسیون رسیده بود اما تنها 11 نفر از اعضای کمیسیون شرکت کردند در حالی که حداقل باید 16 عضو حضور پیدا می کردند.

وی افزود: اگر در جلسه روز سه شنبه اعضا حضور پیدا نکنند در خصوص نمایندگانی که غیبت دارند تصمیم گیری می شود و  همچنین تکلیف این کمیسیون مشخص خواهد شد.

جهت بررسی لایحه تجارت در مجلس سال گذشته کمیسیون مشترکی با حضور 23 نماینده تشکیل شد. اعضای این کمیسیون مرکب از 11 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، 9 نماینده از کمیسیون حقوقی قضایی و سه نماینده از کمیسیون صنایع و معادن هستند.

جلسات ابتدایی کمیسیون مرتب تشکیل و کار کارشناسی بر روی لایحه انجام شد.

برای جمع بندی نهایی و ارائه گزارش کمیسیون به صحن مجلس چند بار از اعضای کمیسیون دعوت بعمل آمد تا در جلسات حضور یابند اما بیش از پنج بار این دعوت انجام شد اما اعضا حضور نیافته و به علت حد نصاب نرسیدن جلسه کمیسیون تشکیل نشد.

در همین راستا قربانی نامه ای به لاریجانی رئیس و هیات رئیسه مجلس نوشت و خواستار انحلال کمیسیون مشترک و ارجای لایحه تجارت به یک کمیسیون دیگر و یا تشکیل مجدد کمیسیون مشترک شد.

  • کد خبر : 19750
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار