خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/11 - 13:10
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
علی اسلامی‌پناه:

سرمایه‌گذاران می‌توانند بدون دغدغه در کرمان سرمایه‌گذاری کنند

**وسعت استان کرمان 11درصد کل کشور است و 2میلیون و 700هزار نفر جمعیت که 3/3 درصد کل جمعیت ایران را تشکیل می‌دهند، 87 هزار دانشجو در 450 رشته تحصیلی و 1300نفر هیأت علمی میانگین باسوادی استان را به 88 درصد افزایش داده است.

"علی اسلامی‌پناه" نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در گفتگو با نشریه نگارستان کرمان اظهار داشت: بیکاری در استان نزدیک به 10درصد است و این در شرایطی است که کرمان دارای 3/3 میلیارد تن ذخیره معادن است و سالانه بیش از 250هزار تن منابع معدنی به میزان 25درصد از کل صادرات ایران از نظر معادن، صادرات دارد.

وی افزود: استان کرمان در سطح زیرکشت باغات کشور و صادرات پسته و مغز پسته مقام اول را در کشور را دارد و در حالیکه ایران دارای 47 درصد صادرات پسته جهان است، 75 درصد از این صادرات توسط کرمان انجام می‌شود و سالانه یک‌میلیارد دلار درآمد صادراتی برای استان داشته و پسته را از نظر صادرات غیرنفتی پس از فرش در مقام دوم قرار داده است. همچنین مس سرچشمه، مس شهید باهنر، سنگ‌آهن گل‌گهر، لاستیک بارز و هواپیمایی ماهان به عنوان افتخارات استان کرمان است و این ویژگی‌ها، فرصت استثنایی را برای توسعه سرمایه‌گذاری در استان فراهم کرده و سرمایه‌گذاران می‌توانند به دور از هرگونه مسائل جنجال‌برانگیز در محیطی آرام اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد خاطر نشان کرد: به کارگیری دانش روز، نیروهای متخصص و توسعه پژوهش‌های علمی لازمه سرمایه‌گذاری‌هاست و برای افزایش درآمد سرانه و رسیدن به توسعه پایدار ناگزیر به اجرای روش‌های علمی هستیم تا با همفکری و بهره‌مندی از تجارب یکدیگر اهداف متعالی تحقق یابد. کرمان به علت دارا بودن آب و هوای متنوع، وجود قطب‌های مستعد کشاورزی مانند جیرفت، کهنوج، بم و رفسنجان، قرارگرفتن در محورهای اصلی حمل‌و‌نقل جاده‌ای، ریلی و ترانزیت کالا و نزدیکی به بنادر جنوبی بندرعباس و چابهار، وجود شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری نظیر توسعه استان، مس سرچشمه، صنعت زغال سنگ، امکانات زیربنایی مناسب نظیر جاده‌های مواصلاتی، راه‌آهن، فرودگاه‌های فعال، وجود منطقه ویژه اقتصادی سیرجان و ارگ جدید از قابلیت اقتصادی فراوانی برخوردار است.

اسلامی پناه تصریح کرد: استان کرمان به عنوان یکی از قطب‌های مهم گردشگری کشور علاوه بر جاذبه‌های متعدد طبیعی دارای ابنیه و آثار باارزش تاریخی- مذهبی است که هر یک می‌توانند موجبات جذب شمار زیادی از گردشگران داخلی و خارجی را فراهم کنند. در این استان بیش از 30 نوع ماده معدنی شناخته شده که بخش عمده‌ای از آنها به بهره‌برداری رسیده است. مس سرچشمه، سنگ‌آهن گل‌گهر، سنگ‌آهن چشمه سفید، زغال‌سنگ، کرومیت و تیتانیوم از معادن مهم استان کرمان به شمار می‌رود.

  • کد خبر : 20719
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار