خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/17 - 08:50
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
سیدعلی ادیانی‌راد:

درآمدهای تعطیلات تابستان صرف زیباسازی استان مازندران می​شود

**استان مازندران به دلیل آب و هوای معتدل و هم جواری دریا و جنگل هر ساله در ایام تعطیل مسافران بسیاری را جذب خود می‌کند. عوایدی که از این مسافران به دست می‌آید، معمولاً به صورت تجمیع شده به بهره‌برداری نمی‌رسد، اما نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار از زیبا‌سازی استان و از درآمدهای حاصل از این گردشگران خبر داد.

"سیدعلی ادیانی‌راد" معتقد به رفع مشکلات گردشگری از درآمدهای حاصل از خود گردشگران است. تعداد بالای مسافران نوروزی، آلودگی دریا، اسکان نامناسب مسافران وغرق شدن سالانه صدها نفر در دریای مازندران، از جمله مشکلاتی است که استان مازندران در ایام تعطیلات و به‌ویژه تابستان با آن روبه روست. مشکلاتی که رفع آن‌ها همت مضاعف مسئولان را می‌طلبد.

وی در گفتگو با وارش مازندران با اشاره به مشکلات کلی استان در ایام تعطیل سال می‌گوید: متأسفانه استان مازندران با وجود میزان بالای مسافر، فاقد برنامه زیبا‌سازی و گردشگری اجرایی و کارآمد است. این استان به دلیل آب و هوای معتدل، سرسبزی و داشتن دریای خزر همه‌ساله مسافران زیادی را به خود جذب می‌کند، اما مشکل اساسی آن نداشتن برنامه و طرح جامع است تا بتوان استان را به وسیله آن ساماندهی کرد.

ادیانی ادامه می‌دهد: معضلات نداشتن طرح‌های سالمسازی به اندازه کافی هر ساله این استان را دچار مشکل می‌کند؛ به دلیل اهمیت این موضوع نشستی را با مدیران ذی‌ربط برپا کردیم تا طرح‌هایی را برای افزایش طرح سالم‌سازی ارائه دهند. من به آنها گفتم اگر مشکل خلأ قانون مناسب است، با ادبیات کارشناسی خود به ما کمک کنند و طرحی را ارئه دهند تا شاید ما نمایندگان مردم بتوانیم این خلأ قانونی را پر کنیم.

 این نماینده در ادامه به صورت موردی به برخی اقدامات برای کاهش مشکلات هر ساله مسافران می‌پردازد و می‌افزاید: با گرم شدن هوا مسافران جذب دریا می‌شوند، اما ما فاقد برنامه متوالی طرح دریا هستیم و این مسئله مشکلاتی را برای شناگران و خانواده‌های آن‌ها ایجاد کرده و قرار شده برای کاهش تلفات ناشی از غرق شدن برنامه طرح دریا جدی‌تر از سال‌های قبل ادامه یابد. وجود زباله‌ها در حاشیه دریا چهره ساحل را زشت و نازیبا می‌کند که در این مورد نیز شهرداری قول رسیدگی داده است.

ادیانی در ادامه به اسکان مسافران اشاره می‌کند و می‌گوید: مورد بعدی اسکان مسافران است که متأسفانه با هجوم مسافران و نبود محل‌های مناسب برای اسکان آن‌ها، مسافران به سمت جنگل‌ها گرایش پیدا می‌کنند و با شکستن درختان و روشن کردن آتش هر ساله تعداد زیادی از درختان از بین می‌روند.

وی ادامه می‌دهد: همین طور چادر زدن مسافران در کنار جاده‌ها خود مشکلاتی را به همراه دارد. به همین دلیل قرار شد محل‌هایی را برای مسافران در نظر بگیرند تا هم جنگل از بین نرود و هم مسافران در امنیت کامل باشند.

ادیانی در پایان افزود: در حال حاضر صحبت‌های اولیه با مسئولان مربوطه انجام شده و قرار است به زودی طرح‌های ارائه شده مورد بررسی و اجرا قرار بگیرد.

  • کد خبر : 21439
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار