خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/16 - 18:17
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها

دانش آموزان فنی حرفه‌ای با امضای رئیس مجلس به دانشگاه می‌روند

**عضو کمیسیون آموزش مجلس با تاکید بر اینکه قانون مجلس بر دیگر قوانین کشور ارجح است، گفت: رئیس مجلس می‌تواند مصوبه شورای عالی اداری را درباره عدم پذیرش دانشجوی فنی حرفه‌ای لغو کند.

"علیرضا سلیمی" با بیان اینکه پس از قانون اساسی، قانون مجلس بر دیگر قوانین مقدم است، گفت: قانون گذار همه را موظف کرده تا اگر بخشنامه ای تصویب می کنند به مجلس بفرستند تا این قوه آن را بررسی کند و طبق اصل 138 قانون اساسی اگر این آیین نامه مغایر با قوانین مصوب مجلس باشد ریس مجلس می تواند آن را  لغو کند.

مجلس 19 اردیبهشت وزارت آموزش و پرورش را موظف کرد برای سال تحصیلی 90 - 89 نسبت به پذیرش دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته حداقل برابر با ظرفیت سال 88 -87 دوره روزانه اقدام کند، اما شورای عالی اداری یک ماه و نیم پس از این مصوبه مجلس، مصوبه ای جدید پیش روی فعالان و متقاضیان فنی حرفه ای قرار داد که بر اساس آن حکم به توقف پذیرش دانشجو در آموزشکده های فنی و حرفه ای در سال 89 صادر کرد.

دولت علت اجرا نکردن قانون پذیرش دانشجوی فنی حرفه ای در دانشگاه ها، مسئله تشکیل سازمان ملی مهارت را مطرح می کند و معتقد است که همه این دانشجویان باید زیر نظر یک مرکز ساماندهی شوند.

اما عضو کمیسیون آموزش مجلس در این باره توضیح می دهد: هرچند ما تشکیل این سازمان را مثبت ارزیابی می کنیم اما باید دانست که حدود 600 هزار نفر از جوانان اکنون متقاضی ورود به دانشگاه ها هستند و سالانه بیش از 30 هزار نفر از آنها وارد مراکز دانشجویی می شود؛ بنابراین باید ساماندهی این افراد زیر نظر سازمان ملی مهارت، به تدریج و حقوق دانش آموزان و خانواده هایشان در این باره رعایت شود.

  • کد خبر : 21403
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار