خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/03/29 - 19:25
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
موسوی در گفت و گو با خانه ملت:

خلیلیان باید نسبت به مشکلات کشاورزان پاسخگو باشد

**نماینده اردبیل با انتقاد از عدم رفع مشکلات کشاورزان گفت: وزیر جهاد کشاورزی باید در این زمینه پاسخگو باشد.

سید کاظم موسوی نماینده اردبیل در مجلس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به طرح سوال خود از وزیر جهاد کشاورزی که در دستور کار روز سه شنبه کمیسیون کشاورزی مجلس قرار دارد، گفت: کشاورزان ما با مشکلات عدیدی روبه رو هستند ولی متاسفانه اراده جدی برای رفع مشکلات وجود ندارد.

وی با تاکید براینکه تحول گسترده از نظر مکانیزه و به روز شدن صنعت در بخش کشاورزی یک امر اجتناب ناپذیر است، خاطرنشان کرد: باید کشاورزان را به آموزش ها و تحقیقات روز مجهز کرد و با اختصاص اعتبارات مطلوب در جهت رفع این مشکلات گام برداشت.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر توجه جدی دولت به بخش کشاورزی جهت خودکفا شدن گفت: به عنوان مثال استان اردبیل که یکی از قطب های مهم کشاورزی در کشور است کشاورزان نمی توانند به دسترنج خود امیدوار باشند و متاسفانه از تولیدات خود مایوس هستند.

موسوی گفت: یک چهارم سیب زمینی کشور در اردبیل تولید می شود اما هیچ صنعت تبدیلی در اردبیل وجود ندارد.

به گفته وی کشاورز زمین برای تولید محصولات زمین دارد اما آب ندارد و اگر آب و زمین داشته باشد محصولات آن قیمت پایینی دارند.

موسوی تاکید کرد: در همین راستا سوالی از وزیر کشاورزی مطرح شد که باید با حضور کمیسیون کشاورزی پاسخ های لازم را ارائه دهد.

  • کد خبر : 19592
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار