خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/03/31 - 10:42
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
سیدنجیب حسینی:

خلیلیان باید نسبت به مشکلات صنعت دامپروری پاسخگو باشد

**نماینده مینودشت و کلاله در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر جهاد کشاورزی باید نسبت به مشکلات صنعت دامپروری و راهکارهای رفع مشکلات پاسخگو باشد.

"سیدنجیب حسینی" در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به سوال خود از "صادق خلیلیان" وزیر جهاد کشاورزی که در دستور کار روز سه شنبه کمیسیون کشاورزی مجلس قرار دارد، گفت: محور اصلی این سوال نداشتن قیمت مصوب برای شیر و تولیدات دامپروران است.

وی افزود: تنها شیر یارانه ای قیمت مصوب 410 تومانی دارد که این تنها 10 درصد کل تولیدات شیر کشور را شامل می شود و 90 درصد تولید شیر دامپروران فاقد قیمت مصوب است.

نماینده مینودشت و کلاله تصریح کرد: نداشتن قیمت مصوب برای شیر باعث شده است تا کارخانجات از تولیدکننده به هر قیمتی که خود می خواهند خریداری کنند و همین موضوع باعث ورشکستگی تولیدکنندگان شده است.

حسینی گفت: درواقع شیر به قیمت کیلویی 270 تا 310 تومان از مراکز جمع آوری شیر توسط کارخانجات خریداری می شود و حتی پایین تر از این قیمت از تولیدکنندگان خریداری می شود که متاسفانه وزیر جهاد کشاورزی و مسئولان امر در این زمینه سکوت کرده اند.

وی افزود: همچنین اینجانب درخصوص عدم پرداخت وجوه کشاورزان در زمینه خرید گندم، کلزا و جو از وزیر جهاد کشاورزی سوال کردم که وزیر باید در این زمینه هم باید پاسخگو باشد.

  • کد خبر : 19771
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار