خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/03/29 - 19:25
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
حیدری تاکید کرد:

تولید ثروت از علم با لایحه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان

**سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از ارائه گزارش در مورد لایحه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات در صحن مجلس خبر داد.

نورالله حیدری دستنایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه رویکرد لایحه بر اساس سند چشم اندازه 20 ساله هدف لایحه نه تنها سوق دادن دانش کشور را به سمت پژوهش و نوآوری است، اظهار داشت: بلکه باید به مرحله‌ای برسیم که علم به نوعی تولید ثروت کند.

وی ادامه داد: تحقیقات و پژوهش‌های دولت به دلایل گوناگون نتوانست در این حوزه موفق عمل کند.

حیدری نماینده اردل و فارسان با بیان اینکه جهت دست یابی به این هدف باید بخش غیردولتی جهت تولید و ثروت‌سازی حرکت کند، تاکید کرد: این لایحه از طرف دولت برای تحقق این اهداف، با حضور بخش غیر دولتی جهت تاسیس شرکت‌های دانش بنیان به مجلس شورای اسلامی و کمیسیون آموزش و تحقیقات ارائه شد.

وی افزود: با این لایحه به دنبال توفیق در عرصه تولید و تجاری‌سازی علوم هستیم، همچنین تحرکی در بدنه دولت در بخش تحقیقات و پژوهش صورت خواهد گرفت.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات با بیان اینکه تاکنون در کشور، شرکت‌های دانش بنیان وجود نداشته است، اظهار داشت: شرکت‌های دانش بنیان در کشور شناخته شده نیستند و برای ایجاد آن باید مشوق‌های لازم را فراهم کنیم.

وی افزود: در همین راستا و ایجاد زمینه تشویق جهت ایجاد شرکت‌ها، 8 ماده به کمیسیون ارائه شد، کمیسیون با مشورت مرکز پژوهش‌ها ضمن بررسی لایحه، طرح‌ها و اصلاحاتی به این ماده‌ها الصاق شد.

حیدری با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش بنیان، صندوق مالی اختصاصی در زمینه تولید علم و تجارت‌سازی علوم در اختیار دارد، تاکید کرد: با توجه به این مسئله در کمیسیون مقرر شد پشتیبانی مالی قوی از این شرکت‌‌های صورت گیرد.

وی ادامه داد: در این رابطه تسهیلاتی در نظر گرفته شده است، این تسهیلات در جهت تسریع دسترسی خدمات و منابع مالی است.

سخنگوی کمسیون آموزش و تحقیقات اظهار داشت: همچنین زمینه حمایت از شرکت‌های موفق در خصوص تولید علم و تجارت‌سازی که در نهایت منجر به رقابت می‌شود، در این لایحه فراهم شده است.

وی در نهایت تصریح کرد: باتوجه به اینکه ارائه این لایحه در آخرین دستور کارهای مجلس است، تصور نمی‌کنم این هفته نوبت به این لایحه برسد.

حیدری افزود: با توجه به برنامه‌های مجلس لایحه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات تا یک ماه دیگر به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد.

  • کد خبر : 19593
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار