خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/08 - 15:04
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
نماینده ایلام:

تلفات جاده ای در برنامه پنجم باید نصف شود

**نماینده مردم ایران در مجلس شورای اسلامی گفت: تلفات سوانح جاده ای در پایان برنامه پنجم توسعه باید به 12 هزار نفر در سال کاهش یابد.

"شاپور فولادی" در ارتباط با وضعیت سوانح جاده ای در برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی گفت: نام ایران درخصوص تلفات سوانح جاده ای در صدر نام کشورهای دیگر قرار گرفته و متاسفانه اقدام مناسبی در ارتباط با کنترل این موضوع صورت نپذیرفته است.

وی یادآور شد: سوانح جاده ای باید در پایان برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از 22 هزار نفر به 12 هزار نفر به طور تقریبی به نصف کاهش یابد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به تبعات سوانح جاده ای پرداخت و افزود: متاسفانه سوانح جاده ای سالانه خسارات مادی و معنوی زیادی به همراه دارد که باید درصدد کنترل خسارت های آن برآمد.

این نماینده یادآور شد: یکی از راههای کنترل سوانح جاده ای کاهش میانگین سن ناوگان جاده ای در کشور است در حالی که سن وسایل نقلیه در کشور حداقل 20 تا 25 سال است.

فولادی خاطرنشان کرد: میانگین سن حمل و نقل جاده ای در کشور باید در پایان برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی حداقل به 10 سال برسد که این موضوع می تواند تاثیر بسیار زیادی در خسارت های جاده ای به همراه داشته باشد.

  • کد خبر : 20496
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار