خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/15 - 11:38
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
حسن ملک‌محمدی خبر داد:

تلاش برای حل مشکل کم آبی سمنان

**هفته گذشته جلسه‌ای با موضوع انتقال آب از سرچشمه‌های کوه‌های البرز و دریای مازندران به شهرستان دامغان برگزار شد تا مشکل کم آبی در استان سمنان و شهرستان دامغان بر طرف شود.

محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس‌جمهور آخر هفته گذشته به سمنان سفر و با شرکت در برنامه‌های مختلف کاری، مسائل استان سمنان را بررسی کرد. همچنین مجید نامجو، وزیر نیرو با سفر به استان سمنان مسائل کاری حوزه خود را بررسی کرد.

مقامات ارشد دولت در کارگروه انتقال آب استان سمنان شرکت کردند و یکی از مهم‌ترین طرح‌های انتقال آب کشور یعنی بهره‌برداری از آب دریای خزر و انتقال آن به استان سمنان را که به گفته نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی اجرای آن قطعی شده است، بررسی کردند. در کارگروه ویژه تأمین و انتقال آب به استان سمنان مقرر شد تا تمام طرح‌های آبی استان قبل از سفر سوم دولت نهایی شود.

در این نشست طرح‌های مربوط به سدهای فینسک، کالپوش، مجن و نمرود در استان سمنان مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همچنین طرح‌های آبرسانی به دامغان و طرح زهکشی و آبیاری دشت دانیال در استان سمنان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین جلسه شورای اداری استان سمنان با حضور معاون اول رئیس‌جمهور، وزیر نیرو، معاون وزیر راه و ترابری و جمعی از مسئولان ارشد دولت، نمایندگان مجلس و مدیران‌کل ادارات استان سمنان در سالن یادگار امام استانداری سمنان برگزار شد. بازدید از طرح بیمارستان 220 تختخوابی سمنان نیز از دیگر برنامه‌های این دو عضو ارشد کابینه دولت دهم در سمنان بود.

حسن ملک محمدی نماینده مردم دامغان درباره این سفر مسئولان دولتی به استان سمنان و دیگر رخدادهای این سفر به هفته نامه کویر سمنان گفت: موارد بسیار دیگری نیز بود که مورد پیگیری قرار گرفت و انجام شد.

وی در ادامه افزود: حضور در مراسم با شکوه آغاز عملیات احداث جامعه القرآن شهر دیباج با حضور آقای طباطبایی یکی از همین موارد بود. نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: دیدارهایی نیز با مردم داشتیم که می‌توان مشکلات آنها را در چند گروه جا داد. کمبود آب، فاضلاب روستایی و همچنین کمبود زمین که باید از سوی بنیاد مسکن  پیگیری شود، در دستور کار قرار گرفت. بخشی از ملاقات‌ها نیز ارائه گزارش از سوی مردم درباره عملکرد دستگاه‌های اجرایی بود. مشکلات مربوط به بیکاری نیز از دیگر موارد مطرح شده بود.

ملک محمدی در ادامه درباره سرانه‌های درمانی و بهداشتی این شهرستان نیز گفت: دامغان با توجه به جمعیتی که دارد از کمبود فضای درمانی مجهز رنج می‌برد تا اینکه در سفر مقام معظم رهبری موضوع بیمارستان 160 تختخوابی دامغان هم تصویب شد و خدا را شکر در دو سفر استانی هیأت دولت هم موضوع بیمارستان در مصوبات قرار گرفت. در حال حاضر تقریباً کار ساختمانی بیمارستان تمام شده و بیمارستان تحویل وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی شده است. اولین مرحله هم تجهیز سریع بیمارستان است که وزیر بهداشت بنا به درخواست مسئولان شهرستان دامغان و استان سمنان، دستور اجرای سریع کار را داده‌اند. ما هم انتظار داریم برای هفته دولت یا دهه مبارک فجر این بیمارستان آماده افتتاح باشد.

وی درباره اعتبار تخصیص یافته برای این طرح گفت: حدود 5 میلیارد تومان بودجه برای تجهیز این بیمارستان لازم داریم. نماینده مردم دامغان در ادامه با اشاره به بازدید از روستاها و رسیدگی به مشکلات شهروندان خاطر نشان کرد: بازدید از روستای خرزان برای رسیدگی به مشکلات روستا برگزار شد. همچنین با دهیار، شورا و مردم نیز دیدار کردیم. مشکلات خرزان چند موضوع مهم بود. توسعه مسجد روستا، بلوار شهدا، دامداری روستا و بعد هم سالن ورزشی برای جوانان روستا از مهم‌ترین مواردی بود که طبق تصمیم‌گیری بنا شد در مدت دو ماه نتایج آنها به مردم ابلاغ شود.

ملک محمدی در ادامه افزود: روستای بروم در نزدیکی شهر دامغان قرار دارد و مهم‌ترین مشکل مردم آن کمبود آب کشاورزی و حتی آب شرب است. چند حلقه چاه عمیق توسط آستان قدس رضوی در این محدوده حفر شده و متأسفانه مردم بروم از کمبود آب در سختی به سر می‌برند که بنا شد با مشورت فرماندار و رئیس اداره آب دامغان چند گزینه برای حل مشکل این عزیزان تصمیم‌گیری شود که یا بتوانند از حقابه خودشان استفاده کنند یا مجوز چاه جدید به مردم بروم داده شود.

  • کد خبر : 21190
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار