خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/23 - 09:36
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
محمدرضا خباز:

تعطیلی را باید تعطیل کرد

**سخنگوی کمیسیون اقتصادی ضمن تاکید بر اینکه تعطیلی را باید تعطیل کرد، گفت: اکنون دولت باید با ارائه لایحه‌ای میزان تعطیلات را به حداقل برساند زیرا در غیر این صورت نمی‌توان از یک نظام اسلامی انتظارات لازم را داشت.

"محمدرضا خباز" نماینده مردم کاشمر در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت در پاسخ به سئوالی در خصوص ضرورت ساماندهی تعطیلات در کشور، اظهار داشت: اگر کشورهای پیشرفته دنیا را مد نظر قرار دهیم، این کشورها از نظر اقتصادی از ما بالاتر بوده و به لحاظ تکنولوژی بیش از حد از ما جلوترند.

وی افزود: به عنوان مثال دانش آموزان ژاپنی 220روز، دانش آموزان آمریکایی 200 روز، دانش آموزان اروپایی 180 روز در سال به مدرسه می روند اما دانش آموزان ایرانی فقط 160 روز در مدرسه حضور دارند.

خباز ضمن انتقاد از تعطیل شدن ایام به هر بهانه ای، گفت: بنده هفته گذشته با وزیر اقتصاد به هند سفر کرده بودم و در آنجا دیدم که دانش آموزان ابتدایی در گرمای 47 درجه از مدارس بازمی گشتند.

وی با بیان اینکه ما تلاش می کنیم ایام تعطیل را در کشورمان روز به روز افزایش دهیم، تصریح کرد: وجود برخی تعطیلات از نظر اقتصادی و اجتماعی ما را به سویی می برد که پیام رهبر معظم انقلاب در خصوص "همت مضاعف و کار مضاعف" نادیده گرفته شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی ادامه داد: با توجه به نامگذاری امسال که باید به طور حتم کارهای مهمی را انجام دهیم، متاسفانه تلاش می کنیم که میزان تعطیلی ها افزایش یابد.

وی همچنین گفت: کشوری پیشرفت خواهد کرد که فرهنگ کار در آن جامعه رونق یابد و لذا همانگونه که حضرت علی (ع) می فرمایند: لذت و اوقات فراغت مرد کار کردن است، ما نیز باید نسبت به کار حساسیت نشان دهیم.

خباز راه نجات کشور را کار خواند و افزود: اما در جامعه ما برعکس کسی که تعطیلات زیادی به وجود آورد، محبوب می شود ولی باید بدانیم که این تعطیلی ها کشور را از نظر اقتصادی دچار مشکل خواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی با تاکید بر اینکه اکنون نیز دولت باید در قالب لایحه ای به ساماندهی تعطیلات در کشور بپردازد، گفت: در غیر این صورت انتظاری که باید از یک نظام اسلامی داشته باشیم، جامه عمل نخواهد پوشید.

  • کد خبر : 21786
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار