خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/23 - 11:03
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
ونایی:

تعدادی از تعطیلات قابل کم شدن نیستند

**یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به ضرورت ساماندهی وضعیت تعطیلات در کشور، گفت: تا کنون بررسی‌های زیادی در این خصوص در دولت و مجلس صورت گرفته اما به دلیل ملی بودن برخی از مناسبت‌ها، تعدادی از این تعطیلات قابل کم شدن نیستند و لذا باید بررسی‌های بیشتری در این خصوص صورت بگیرد.

"حسن ونایی" عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت در پاسخ به سئوالی در خصوص ضرورت ساماندهی وضعیت تعطیلات در کشور اظهار داشت: بر اساس تقویم رسمی کشور حدود 26 الی 28 روز تعطیلات رسمی مربوط به ولادت ها و شهادت ها در کشور ما وجود دارد که البته بسیاری از این تعطیلات بین هفته قرار می گیرد و بر تعطیلات آخر هفته بار می شود.

وی افزود: البته بررسی های زیادی در این خصوص صورت گرفته اما میزان بسیاری از این تعطیلات قابل کم شدن نیستند به گونه ای که بعضی از اعیاد ما ، اعیاد ملی هستند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه با تاکید بر ضرورت کاهش تعطیلات در کشور، گفت: چنانچه این تعطیلات به دو سوم کاهش یابد اثرات خوبی بر راندمان فعالیت و افزایش کارآیی در بخش تولید و صنایع خواهد گذاشت زیرا تعطیلات زیاد تولید ناخالص ملی را در کشور به شدت تحت الشعاع خود قرار می دهد و ما تا کنون از این جهت زیان بسیاری دیده ایم.

ونایی با بیان اینکه بخش خصوصی و دولتی تابعی از هم هستند، تصریح کرد: تعطیلی بخش های دولتی، بخش های خصوصی را هم تحت تاثیر خود قرار می دهد لذا کاهش تعطیلات باعث افزایش تصاعدی کارآیی بخش های خصوصی خواهد بود.

وی همچنین با بیان اینکه تا کنون اقدام خاصی در خصوص کاهش تعطیلات در کشور صورت نگرفته و مباحث موجود بیشتر کارشناسی بوده، اظهار امیدواری کرد دولت در قالب لایحه ای و یا نمایندگان در قالب طرحی ضرورت ساماندهی وضعیت تعطیلات را در کشور سامان دهند.

  • کد خبر : 21801
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار