خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/03/30 - 17:00
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
اسماعیلی به خانه ملت خبر داد

تصویب کلیات طرح امر به معروف و نهی از منکر

**عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی از تصویب کلیات طرح امر به معروف و نهی از منکر در این کمیسیون خبر داد.

ولی اسماعیلی نماینده گرمی در مجلس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به جلسه امروز کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه رسیدگی به کلیات طرح امر به معروف و  نهی از منکر در دستور کار قرار داشت، گفت: در این جلسه که کارشناسانی از وزارت کشور، مرکز پژوهش های مجلس و همچنین مسئولان وزارت دادگستری حضور داشتند، طرح مذکور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پس از بیان صحبت های مخالف و موافق این طرح، درخصوص آن رای گیری شد که به تصویب کمیسیون رسید.

وی افزود: یک فوریت طرح مذکور در جلسه دوم خرداد در مجلس به تصویب رسیده بود که برای رسیدگی بیشتر به کمیسیون مذکور به عنوان کمیسیون اصلی ارجاع شده بود.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اکثریت مجلس با بیان اینکه کمیسیون هفته آینده وارد جزئیات این طرح خواهد شد گفت: در بررسی جزئیات این طرح از نظرات کارشناسان و صاحب نظرات مختلف استفاده خواهیم کرد.

اسماعیلی تصریح کرد: طرح مذکور براساس اصل هشتم قانون اساسی با امضای بیش از صد نماینده تقدیم مجلس شد که دارای 28 ماده است.

وی با بیان اینکه مباحث اصلی این طرح درخصوص گرانفرونشی، روزه خواری، رباخواری، رشوه، مفاسد مالی و اقتصادی و همچنین مباحثی درخصوص عفت عمومی می باشد، افزود: براساس این طرح شورای سیاست گذاری امر به معروف و نهی از منکر متشکل از نماینده مقام معظم رهبری به عنوان رئیس شورا، یکی از معاونین قوه قضائیه، یکی از معاونین رئیس جمهور، یکی از نمایندگان مجلس به انتخاب مجلس، وزیر ارشاد، رئیس سازمان صدا و سیما، یکی از اعضای شورای عالی حوزه علمیه تشکیل خواهد شد.

  • کد خبر : 19717
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار