خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/28 - 19:37
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
جعفر قادری خبر داد:

تصویب حضور شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در بورس

**نایب رییس کمیسیون ویژه نظارت و پیگیری اجرای اصل 44 قانون اساسی اظهار داشت: رای‌گیری در خصوص استفساریه شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی انجام شد و در نهایت به تصویب رسید.

"جعفر قادری" نماینده مردم شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به جلسه امروز عصر کمیسیون اصل 44 قانون اساسی، تصریح کرد: بحث استفساریه مذکور این بود که آیا شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت باید به صورت تعاونی در بورس وارد شوند یا به صورت شرکت‎های سهامی عام؟

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون اصل 44، شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی می‌توانند به صورت سهام عام در بورس وارد شوند و سهام آنها در اختیار شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت قرار می‌گیرد.

قادری با بیان اینکه پس از این تصویب استفساریه، مسئولان شورای رقابت در جلسه کمیسیون حضور پیدا کردند، تاکید کرد: مسئولان شورای رقابت جهت عنوان کردن مشکلات اجرای اصل 44 قانون اساسی در کمیسیون حاضر شدند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اصلاح قانون مذکور در دستور کار کمیسیون و کمیته مرتبط است، اعضای شورای رقابت مشکلات و پیشنهادهای خود را ارائه کردند.

نماینده مردم شیراز به برخی مشکلات شورای رقابت اشاره کرد و گفت: تمام وقت بودن برخی اعضای شورای رقابت از جمله مهم ترین مشکلاتی بود که مطرح شد؛ عنوان کردند با توجه به اینکه برخی نمایندگان مجلس و قضات عضو این شورا هستند، امکان حضور تمام وقت در شورای رقابت وجود ندارد.

وی ادامه داد: همچنین خواستار اصلاح قانون انحصاری یا دو قطبی کردن شرکت‌ها بودند.

قادری تاکید کرد: اعضای شورای رقابت علاوه بر در خواست اصلاح این بخش از اصل 44 قانون اساسی خواهان شفاف سازی نحوه انحصاری کردن و کنترل شرکت‌های انحصاری بودند.

وی با اشاره به اینکه شواری رقابت و هیات مرکزی واگذاری بنگاه‌ها وجه مشترک دارند، ادامه داد: این وجه مشترک ابهاماتی را ایجاد کرده است؛ شورای رقابت پیشنهاد داده است صحت واگذاری‌ها قبل از واگذاری در هیات مرکزی واگذاری بنگاه‌های دولتی به بخش خصوصی، در شورای رقابت صورت گیرد.

قادری تصریح کرد: مسئولان شورای رقابت توضیح دادند بررسی صحت واگذاری پس از انجام واگذاری کار سخت و مشکلی است، در صورت تخلف به سختی می‌توان واگذاری را پس گرفت.

وی با اشاره به اینکه کمیته‌ای جهت بررسی اصلاح اصل 44 قانون اساسی در کمیسیون ویژه نظارت و پیگیری اجرای اصل (44) قانون اساسی تشکیل شده است و گفت: اعضا کمیته موردی تمام مشکلات و پیشنهادها را بررسی کرده و پس از تصویب در کمیته به کمیسیون و بعد از آن به صحن علنی برده خواهد شد.

  • کد خبر : 22547
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار