خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/17 - 10:40
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها

تصمیم دولت برای لغو پذیرش دانشجوی فنی حرفه ای قابل توجیه نیست

**عضو کمیسیون آموزش با تاکید بر اینکه برای تصویب قانون پذیرش دانشجویان فنی حرفه ای با متخصصان کار کارشناسی خوبی انجام شده است، گفت: واقعا دلیل لغو پذیرش دانشجوی فنی و حرفه ای از سوی شورای عالی اداری برای ما مشخص نیست.

طیبه صفایی با بیان اینکه بسیاری از خانواده ها در این فاصله با ما تماس می گیرند و دلیل این اقدام را می پرسند و اظهار نگرانی می کنند، به خبرگزاری خانه ملت گفت: برای تصویب این قانون همراه با دکتر حاجی بابایی و وزیر علوم تحقیقات و فناوری کار کارشناسی خوبی انجام دادیم و سازمان سنجش هم از طریق صداوسیما مواضع خودش را در این رابطه اعلام کرد و در دفترچه آزمون خود نیز آورد، ولی دلیل دلیل لغو پذیرش دانشجوی فنی و حرفه ای را نمی دانم که چیست.

وی افزود: این تصمیم دولت با خیل عظیم اظهار نگرانی های خانواده ها همراه بوده است، در حالی که باید هر تغییری با هماهنگی مجلس و کار کارشناسی انجام شود و تا زمانی که دولت علت تصمیم خودش را توضیح ندهد، این مصوبه اش از نظر ما قابل توجیه نیست.

نماینده مردم تهران درباره روند تغییر قانون پذیرش دانشجوی فنی و حرفه ای تصریح کرد: اگر قرار بر تغییر باشد باید این کار در سال های آینده انجام شود؛ چرا که اکنون کسانی که قصد ورود به دانشگاه را دارند با برنامه ریزی چند ساله آمده اند و ما وقتی به طور ناگهانی این اعلام می کنیم که این قانون را اجرا نیم کنیم موجی از نگرانی ها را در میان داوطلبان به وجود می آوریم.

وی یادآور شد: حتی اگر بنا بر تغییر هم باید ابتدا بایستی این طرح به طور آزمایشی انجام شود و اطلاع رسانی درستی در این رابطه پیگیری شود تا افراد از ابتدا با اطلاعات دقیقی وارد این رشته شوند.

  • کد خبر : 21415
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار