خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/15 - 13:30
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
کائیدی در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی خواستار شد:

تسریع در گسترش کشاورزی لرستان برای رفع بیکاری

**عضو کمیسیون بهداشت و درمان از دیدار خود با وزیر جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: در این دیدار در خصوص نقش کشاورزی و توسعه آن در کاهش بیکاری استان لرستان تبادل‌نظر شد.

"علی کائیدی" نماینده پلدختر در گفتگو با هفته نامه بامداد لرستان، با اشاره به این دیدار که در گذشته صورت گرفت، افزود: با محور اولویت‌بخشی به توسعه کشاورزی استان لرستان و گسترش باغات، قطعاً بحث اشتغالزایی رونق خواهد گرفت.

وی گفت: از آنجایی که 12درصد آب کشور، در لرستان است و 6درصد آن در پلدختر وجود دارد چنانچه بتوانیم این آب‌ها را مهار کرده و آن را از طریق پمپاژ به منطقه پلدختر و زمین‌ها برسانیم از این طریق توسعه باغات زیتون، انجیر، انگور و مرکبات را خواهیم داشت که حرکت جدی در امر اشتغال و جلوگیری از مهاجرت محسوب می‌شود.

کائیدی با بیان اینکه در دیدار با وزیر کشاورزی قول مساعد برای در دستور کار قرارگرفتن چند پروژه کشاورزی را دریافت کرده است، گفت: چنانچه مناطق پشت‌تنگ معمولان، سرفراش، آمیران کوشکی، چم شهرهان، جلگه خلج، چم گرداب و چم گرز که مطالعه پروژه آنها صورت گرفته به وسیله پمپاژ، آب کشاورزی به آنها برسد، توسعه و رونق در اشتغالزایی را خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه قول مساعد برای کمک یک‌میلیارد تومانی را جهت پمپاژ آب کشاورزی در منطقه رنگین‌پان از وزیر جهاد کشاورزی دریافت کرده، گفت: چنانچه این پروژه عملیاتی شود 750 هکتار زمین‌کشت آبی شده و مردم از آن بهره خواهند برد.

  • کد خبر : 21193
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار