خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/12 - 17:02
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
بزرگواری اعلام کرد:

تحول چشمگیر و جهش مطلوب گازرسانی در کهگیلویه و بویراحمد

**با اجرایی شدن مصوبات دولت در استان کهگیلویه وبویراحمد در بخش گازرسانی، همگان معتقدند که تحولی چشمگیر و جهشی مطلوب در این حوزه رخ داده است.

"سیدمحمدعلی بزرگواری" در گفتگو با نشریه امید مردم با اعلام این مطلب، گفت: تا قبل از گاز‌رسانی به 231روستای این استان و به دلیل سرمای شدید، مهاجرت به شهر یاسوج مرکز استان بسیار زیاد شده بود.

نماینده مردم کهگیلویه و بهمئی افزود: با تلاش مسئولان اجرایی استان و گاز‌رسانی به روستاها، ساکنان از سرمای طاقت فرسای زمستان نجات یافتند و اکنون تمایلی برای مهاجرت به شهرها ندارند.

وی گفت: تعداد انشعابات گازاستان از35 هزار و263 مورد قبل از دولت نهم به 25 هزارو 782 مورد و تعداد روستاهای گازرسانی شده از 40 به 191روستا افزایش یافت و به چهار شهر دیگراستان گازرسانی انجام شد تا تعداد شهرهای دارای گاز کهکیلویه وبویراحمد از 9 به سیزده عدد افزایش یابد.

بزرگواری تصریح کرد: قبلاًجایگاه سوخت سی.ان.جی در استان وجود نداشت و از سال 1384تاکنون بیش از هفت جایگاه سوخت سی. ان. جی تک‌منظوره و هشت جایگاه دومنظوره افتتاح و یا درحال بهره برداری هستند.

وی با بیان اینکه هم اکنون 231 روستای این استان از نعمت گاز برخوردارند افزود: 370 هزار نفر از مردم استان کهکیلویه و بویراحمد از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند که با بهره برداری از طرح‌های در دست اجرا ومصوبات سفرهای استانی افزایش خواهند یافت.

این نماینده مجلس همچنین گفت: محور پاتاوه به دهدشت که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان بود پس از 17 سال تنها 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی عنوان کرد: این محور تنها از سمت پاتاوه به لوداب تکمیل شده است و از سمت دهدشت کاری انجام نگرفته است.

بزرگواری اضافه کرد: هم اکنون و با اتمام دو جاده یاسوج به بابامیدان و یاسوج به سپیدان، کار بهتری روی این جاده صورت می‌گیرد و مسئولان قول داده‌اند اعتبارات بیشتری به آن اختصاص دهند.

وی همچنین با اشاره به تولید روزانه 175 هزار بشکه نفت در شهرستان بهمئی گفت: تاکنون نفت سودی جز دود و آلودگی برای بهمئی نداشت و استان دیگری از منفعت آن استفاده می‌کرد اما با پیگیریهای انجام گرفته، قرار است که دو درصد نفت به این شهرستان اختصاص داده شود.

  • کد خبر : 20844
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار