خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/13 - 17:23
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
سخنگوی کمیسیون کشاورزی:

تحقیق و تفحص از صندوق بیمه کشاورزی آغاز شد

**سخنگوی کمیسیون کشاورزی با اشاره به تصویب کمیسیون کشاورزی و موافقت نهایی مجلس با انجام تحقیق و تفحص از صندوق بیمه محصولات کشاورزی اعلام کرد: از امروز کار تحقیق و تفحص از صندوق بیمه کشاورزی آغاز شده است.

"عیسی جعفری" سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت با اشاره به روند شکل گیری و دلایل تحقیق و تفحص از صندوق بیمه محصولات کشاورزی گفت: موضوع اولیه تحقیق و تفحص از صندوق بیمه محصولات کشاورزی حدود دو ماه پیش از سوی تعدادی از نمایندگان مردم مطرح شد که با ارجاع آن به کمیسیون کشاورزی و بررسی های مقدماتی، کمیسیون کشاورزی تحقیق و تفحص را لازم دانست و با موافق نهایی امروز مجلس با انجام این تحقیق و تفحص، کار تحقیق و تفحص از صندوق بیمه محصولات کشاورزی آغاز می شود.

جعفری دلایل نارضایتی از صندوق بیمه محصولات کشاورزی را مربوط به موضوعات و گزارش های متعددی عنوان کرد و گفت: در سراسر کشور کشاورزان از عملکرد صندوق بیمه کشاورزی ناراضی هستند و این نارضایتی ها به چند دلیل است که عمده آنها در نابرابری پرداخت، عدم پرداخت یا سختگیری های بی مورد و فراقانونی در مورد پرداخت خسارات کشاورزان است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی با اشاره به مثالهایی از تخلفات و برخورد های چند گانه صندوق بیمه کشاورزی گفت: یکی از مشکلهایی که گزارش های زیادی هم از سراسر کشور در مورد این موضوع به ما رسیده این است که پرداخت ها در موارد مشابه یکسان نبوده و کشاورزان از برخی تبعیض ها گله مند هستند.

وی یکی دیگر از نواقص صندوق را بیمه نکردن همه اقلام مربوط به کشاورزی عنوان کرد و گفت: طبق مصوبه مجلس به جای اینکه بگوییم قانون بیمه محصولات کشاورزی، گفتیم قانون بیمه کشاورزی و این یعنی همه محصولات و ابزار آلات مربوط به کشاورزی باید در قالب بیمه بگنجند و اگر بیمه ها زیر بار این نروند غیر قابل قبول نیست.

وی همچنین افزود: یکی دیگر از موارد اعتراض ها کمیسیون این است که صندوق بیمه محصولات کشاورزی از اینکه برخی از محصولات را در قالب بیمه کشاورزی ببرد امتناع می کند که این خلاف قانون است و وقتی کشاورز درخواست بیمه محصول خود را دارد باید پذیرفته شود.

جعفری همچنین یکی از دلایل دیگر پافشاری اعضای کمیسیون بر تحقیق و تفحص از صندوق بیمه کشاورزی را شبه در خریداری ساختمانی برای بیمه از محل خساراتی که باید به مردم پرداخت می شده عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه تحقیق و تفحص برای روشن شدن امور لازم است افزود: ما دنبال مچ گیری نیستیم و می خواهیم فرصت برای خدمت مطلوب به مردم فراهم شود.

  • کد خبر : 20995
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار