خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/26 - 17:19
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
رئیس کمیسیون کشاورزی:

بیکاری کارگران واحدهای صنعتی، مهم‌ترین معضل اراک

**نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون کشاورزی اولویت‌های پیگیری خود در حوزه انتخابیه را تشریح کرد و گفت: یکی از مباحثی که در این ناحیه دارد دنبال می‌شود مربوط به آلودگی هوای اراک است.

"عباس رجایی" افزود: در این راستا اخیراً از طرف دادستانی حکم بسته شدن خط‌های قدیم آلومینیوم اراک که از منشأ‌های مهم آلودگی هوای اراک بود صادر شد و این کارخانه تعهد داده بود تا پایان سال این خط‌ها جمع شوند.

نماینده مردم اراک در گفتگو با هفته نامه وقایع استان تصریح کرد: قرار بود با راه‌اندازی خط‌های جدید آلومینیوم اراک و تعطیل شدن خط‌های قدیمی، نیروهای این کارخانه در خط جدید مشغول به کار شوند اما این کارخانه در یک اقدام غیرقانونی مبادرت به اخراج کارگران خط‌های قدیمی کرده است که در مورد این موضوع نیز پیگیر هستیم تا برخورد قضایی شود و کارگران برگردانده شوند چون تعطیلی خط‌های قدیمی و اصلاح سیستم کارخانه نباید مساوی با کاهش نیروی انسانی این کارخانه باشد.

 رجایی با اشاره به اینکه مهمترین مشکل مردم منطقه مربوط به روابط کارفرمایی و کارگری در واحدهای تولیدی و صنعتی است، گفت:  این مشکل را در سه کارخانه دیگر منطقه یعنی واگن‌پارس، کارخانه آونگان و یک کارخانه دیگر داریم که باید شورای کارگری به مشکلات کارگران توجه نشان دهد و به خصوص در مورد این سه کارخانه که مشکل آنها حاد است فرمانداری باید وارد موضوع شود. 

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نزدیک بودن دور سوم سفرهای استانی رئیس‌جمهور گفت: مصوبات دو سفر استانی رئیس‌جمهور در حال‌حاضر در اولویت پیگیری‌های منطقه‌ای است که در خصوص این مصوبات هم وزارتخانه‌ها سستی کرده‌اند و هم اینکه در ادارات استان زمینه برای پیگیری آنها فراهم نشد.

 رجایی تصریح کرد: در تلاش هستیم بودجه سال‌جاری به پروژه‌ها تخصیص پیدا کند،  اگرچه دولت بودجه امسال را دیر ابلاغ کرده‌ است و ما از جهت جلب موافقت برای جذب اعتبارات خاص عقب هستیم. 

وی در ارزیابی روند اجرایی شدن مصوبات سفرهای استانی گفت: وزن پروژه‌ها متفاوت است اما پروژه‌های مهم و زیربنایی اجرا نشده‌اند. این پروژه‌ها یا در مرحله مطالعات ایراد داشته‌اند یا مشکل ماده‌ 32 را داشته‌اند یا موفق به جذب اعتبار نشده‌اند، ضمن اینکه بودجه مصوبات با توجه به وزن آنها کم بوده است. 

  • کد خبر : 22189
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار