خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/15 - 11:30
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
شاپور پولادی:

بهره‌برداری از جنگل‌ها با حفاظت از آن همراه شود

**ایجاد مراکز آموزشی و تحقیقاتی جنگل‌ یکی از ضرورت‌های استان ایلام است.

"شاپور پولادی" نماینده شهرستان‌های ایلام، ایوان، شیروان چرداول، مهران و ملکشاهی در گفت‌وگو با هفته نامه طنین غرب ایلام به ساختار فعلی بهره‌برداری از جنگل‌های استان اشاره و اظهار داشت: باید به فکر راهکارهای نوینی بود که ما را قادر کنند ضمن بهره‌برداری بهینه از جنگل‌ها مانع تخریب آن شویم.

وی ایجاد مراکز آموزشی و تحقیقاتی در این خصوص را یکی از ضرورت‌های استان دانست و افزود: به عنوان مثال مطالعه علمی درخصوص درخت بلوط که بین 85 تا 90 درصد بافت جنگلی استان را تشکیل می‌دهد ممکن است راهکارهای اجرایی مناسبی برای پیوند سایر نباتات و استحصال محصولات جدید ابداع نماید در این صورت ضمن بهره‌برداری اقتصادی و ایجاد اشتغال، زمینه برای حفظ درختان بلوط به عنوان پایه‌های جدید برای تولید فراهم خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بهره‌برداری ناکارآمد بخش دامپروری از جنگل‌ها را معلول ساختار سنتی تولید در این بخش عنوان کرد و افزود: در طرح افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی که چند ماه پیش در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید اهداف کمی مناسبی پیش‌بینی شده تا ساختار فعلی تولید در بخش دامپروری در یک دوره میان‌مدت به سمت صنعتی شدن پیش برود.

وی در ادامه بر ضرورت ایجاد ظرفیت‌های قانونی مناسب برای احیا و حفاظت از جنگل‌ها در قانون برنامه پنجم توسعه که در ماه‌های آینده در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد تأکید نمود.

پولادی فراهم ساختن امکانات، نیروی انسانی و اعتبارات لازم برای حفاظت از جنگل‌ها را ضروری خواند و با اشاره به وقوع چند مورد حریق در جنگل‌های استان بر ضرورت آموزش و ترویج استفاده صحیح از جنگل‌ها و در کنار آن فراهم ساختن حداقل امکانات و تجهیزات برای مقابله با چنین حوادثی تأکید کرد.

  • کد خبر : 21187
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار