خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/03/30 - 10:39
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
ثروتی در گفت‌وگو با خانه ملت:

بهبهانی باید در خصوص اجرا نشدن پروژه‌های پنج سال پیش پاسخگو باشد

**نماینده بجنورد با انتقاد از مصوبات سفرهای استانی هیئت دولت به خراسان‌شمالی گفت: بهبهانی وزیر راه باید در خصوص اجرا نشدن پروژه‌های مصوب دور اول و دوم سفر هیئت دولت به استان پاسخگو باشد.

"موسی‌الرضا ثروتی" نماینده بجنورد در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به 2 سوال خود از حمید بهبهانی وزیر راه و  ترابری که در دستور کار روز سه‌شنبه کمیسیون عمران مجلس قرار دارد، گفت: محور این سوالات  اجرا نشدن مصوبات هیات دولت در سفر اول و دوم به استان خراسان‌شمالی و همچنین پایان نیافتن طرح‌ها و برنامه‌هایی است که از زمان برنامه سوم توسعه شروع شده و قرار بود تا سال 86 به اتمام برسد.

وی با تشریح جزئیات این سوال و با بیان اینکه با گذشت پنج سال از سفر استانی هیات دولت به خراسان شمالی برخی از مصوبات هنوز اجرایی نشده، گفت: پروژه کنارگذر شمالی بجنورد، از شش سال قبل شروع شد و باید ظرف سه سال به اتمام می‌رسید اما با گذشت سه سال از زمان اتمام پروژه، تنها 45 درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

نماینده بجنورد در مجلس با بیان اینکه احداث فرودگاه این شهرستان نیز جزء یکی از مصوبات سفر استانی بوده است، گفت: اتمام این پروژه به 35 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که قرار بود تا سال 88 به پایان برسد اما تاکنون 50 درصد پیشرفت داشته است و در واقع سه سال از برنامه عقب است.

ثروتی با بیان اینکه در سفر استانی هیات دولت به خراسان‌شمالی در سال 1385 مصوب شده بود که برای احداث راه‌آهن مشهد- بجنورد- گرگان 50 میلیارد تومان اختصاص یابد، گفت: با گذشت پنج سال هنوز یک ریال از این اعتبار اختصاص داده نشده است. همچنین در این سفر قرار بود با هزینه 34 میلیارد تومان برای راه‌های این استان، به میانگین کشور در زمینه داشتن راه‌ها برسد. میانگین کشور 85 درصد یعنی هر 100 کیلومتر 85 کیلومتر آسفالت است اما در خراسان‌شمالی این موضوع به 40 کیلومتر است.

وی تصریح کرد: راه‌آهن جوین- اسفراین- بجنورد که مصوبه پنج سال قبل هیات دولت است هنوز هیچ اعتباری برای احداث ندارد و کنارگذر جنوبی بجنورد که باید به بهره‌برداری می‌رسید هنوز معطل مجوز کارگروه لازم است.

نماینده بجنورد تصریح کرد: به همین دلیل از وزیر راه سوال کردم که با حضور در کمیسیون عمران باید در این زمینه پاسخگو باشد.

  • کد خبر : 19631
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار