خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/15 - 14:42
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
قربانی خبر داد:

بررسی ورود بخش خصوصی به تنقیح مقررات

**عضو کمیسیون قضایی حقوقی مجلس گفت: دستورالعمل اجرایی قانون تنقیح مقررات در چهار گروه دسته‌بندی شده و برای تایید نهایی به رئیس مجلس ارائه شده است.

"موسی قربانی" عضو کمیسیون حقوقی، قضایی مجلس در گفتگو با خانه ملت با اشاره به این که دستورالعمل اجرایی قانون تنقیح مقررات تهیه و به رئیس مجلس ارائه شده است اظهار داشت: طرح قانون تنقیح در مجلس هشتم تهیه شد اما بررسی آن در مجلس هفتم نهایی نشد و به مجلس هشتم رسید و در تاریخ 25 خرداد ماه امسال به تصویب نمایندگان رسید و در مرحله بعدی به تایید شورای نگهبان رسید و قانون برای اجرا ابلاغ شده است.

وی در تشریح روند اجرایی این قانون گفت: در ماده 11 این قانون آمده است که دستورالعمل اجرای یاین قانون به تصویب رئیس مجلس برسد ما هم سازوکاریکه باید قوانین را تنقیح کنیم در آئین نامه طراحی کردیم. براین اساس با گروه های کارشناسی دیدار داشتیم و حتی بالاتر از این گروه کارشناسی با یک هیات علمی دیدار کردیم، و مقرر شده است که این گروه های کارشناسی بررسی های لازم را انجام دهند و نظراتشان را درخصوص تنقیح قوانین اعلام کنند و در مرحله بعدی نظرات آنها در هیات علمی نهایی خواهد شد و در نهایت برای اجرا ابلاغ می شود.

نماینده مردم قائنات با اشاره به این که قوانین در چهار موضوع بررسی می شوند عنوان کرد: ما قوانین مربوط به 104 سال را در چهار موضوع بررسی می کنیم. قوانین منسوخ صریح، قوانین منسوخ ضمنی قوانین منقضی شده و قوانینی که باقی می ماند لازم الرعایه است که هر کدام از این موضوعات توسط یکی از همین کارگروههای کارشناسی مورد بررسی قرار می گیرد.

قربانی ادامه داد: مثلا بحث انرژی را به یک کارگروه ارجاع می کنیم و آنها موظفند هر چه قانون در مورد انرژی (آب، برق، گاز و...) در طول این 104 سال است را بررسی کنند و مشخص می کنند که هر کدام از قوانین در کدام یک از آن چهار گروه قرار می گیرد.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: در نهایت از میان آن چهار گروه، نسخ ضمنی باید به مجلس بیاید و آن قوانین را لغو کنیم، بقیه قوانین هم اعلام و ابلاغ می شوند.

قربانی با بیان این که دستورالعمل این روند کاری به رئیس مجلس ارائه شده است خاطرنشان کرد: بعد از اینکه ایشان دستورالعمل را تایید کردند کار را آغاز خواهیم کرد. البته در دستورالعمل ذکر شده که می توان تنقیح قوانین را به بخش خصوصی هم واگذار کرد. و در حال حاضر هم از چند بخش خصوصی به ما پیشنهاد رسیده و ما در حالا بررسی آن هستیم.

وی افزود: امیدواریم رئیس مجلس تا آخر هفته نظر خود را اعلام کنند تا سریع تر کار را شروع کنیم.

  • کد خبر : 21231
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار