خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/03/30 - 20:37
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
سبحانی‌نیا:

بررسی قطعنامه شورای امنیت و تبعات آن در کمیسیون امنیت

**سبحانی‌نیا گفت: در جلسه امروز کمیسیون امنیت و سیاست خارجی قطعنامه اخیر شورای امنیت و تبعات آن بر ایران بررسی شد.

حسن سبحانی نیا  عضو کمیسیون امنیت ملی در گفتگو با خبرنگار خانه ملت در مورد جلسه امروز کمیسیون گفت: در جلسه عصر این کمسیون تحولات جاری و بین المللی قطعنامه و تبعات مربوط به آن و اقداماتی که ایران از این پس باید انجام شود، بررسی شد.

وی افزود: قرار شد در هفته جاری با مسئولین وزارت امور خارجه جلساتی داشته باشیم.

سبحانی نیا تصریح کرد: این اولین قطعنامه ای نیست که بر اساس آن ایران زیر فشار آمریکا تحریم می شود و آنها نمی تواند در عزم ایران برای ادامه حرکت در تولید انرژی هسته ای تاثیر بگذارد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: ادامه تلاش دستگاه دیپلماسی ایران در مجامع بین المللی مبنی بر حمایت از دستاوردهای هسته ای مورد تاکید اعضاء کمیسیون  قرار گرفت و تصویب شد با تلاش  منسجم و مدبرانه در عرصه بین المللی مواضع اصولی جمهوری اسلامی مورد تشریح و تبین قرار گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که در مورد روابط ایران با کشورهایی که رای مثبت به قطعنامه علیه ایران دادند گفت: اعضاء کمیسیون در مورد ادامه روابط بین المللی با این کشورها صحبت کردند و بنا شد رابطه با آنها رابطه ای واقع بینانه و مطابق با مواضع اصولی باشد.

رییس گروه دوستی پارلمان ایران و چین در مورد ادامه روابط با این کشور پس از موافقت با قطعنامه گفت: چین و روسیه از جمله کشورهایی هستند که ایران در رابطه با آنها تنها جنبه های منفی را ندیده و نقاط مثبتی در روابط با آنها وجود دارد.

وی در مورد ادامه مذاکرات با گروه 1+5 گفت: در حال حاظر مسائل پیچیده شده و اگر ایران پای میز مذاکره بنشیند، با شرایط خود ادامه مذاکره را می پذیرد.

  • کد خبر : 19749
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار