خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/03/30 - 07:40
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
حسینی‌پور خبرداد:

بررسی طرح یک فوریتی اجازه وقف اموال در اختیار مؤسسات غیردولتی غیرانتفاعی

**کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی طرح یک فوریتی اجازه وقف اموال در اختیار مؤسسات غیردولتی غیرانتفاعی را بررسی می‌کند.

"سیدقدرت‌الله حسینی‌پور" در گفتگو با روزنامه امید مردم کهکیلویه و بویراحمد گفت: همچنین این کمیسیون بررسی لایحه برنامه‌ پنجم توسعه و پیشنهادهای نمایندگان درباره این لایحه را در دستور کار دارد و نهایتاً گزارش لایحه برنامه پنج‌ساله پنجم را جمع‌بندی و به مجلس ارائه خواهد کرد. با توجه به اقدامات انجام گرفته درباره وضعیت معلمان افق روشنی برای آینده فرهنگیان کشور دیده می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: معلمی شغل انبیا بوده و معلمان ما نیز با تأسی از انبیا با مشکلات فراوان مانند شمع سوخته‌اند و به دانش آموزان علم و ادب و اخلاق آموخته‌اند.

نماینده گچساران در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال‌های گذشته متأسفانه معلمان از نظر مسائل معیشتی مشکلاتی داشتند که این وضعیت در شأن نظام جمهوری اسلامی نبود، اما با توجه به اقدامات انجام گرفته آینده روشنی برای معلمان و جامعه فرهنگیان کشور ترسیم شده است.

حسینی پور تأکید کرد: با توجه به این‌که امسال سال همت مضاعف و کار مضاعف است، باید مجلس و دولت با اهتمام بیشتری به حل مشکلات فرهنگیان کشور بپردازد تا حق این قشر زحمتکش را ادا کنند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است پرداخت مطالبات فرهنگیان، رسیدگی به وضعیت بازنشستگان آموزش و پرورش، صدورکارت بیمه طلایی فرهنگیان و سامان دهی وضعیت مدیران مدارس همه اقدامات خوبی است که از سوی وزیر آموزش و پرورش در ماه‌های گذشته انجام گرفته و بارقه امیدی در جامعه فرهنگیان ایجاد کرده است.

وی با بیان این‌که آینده درخشانی در انتظار آموزش و پرورش کشور است، افزود: با اقداماتی که در مجلس و دولت برای فرهنگیان در حال انجام است مسائل معیشتی فرهنگیان حل خواهد شد.

نماینده گچساران در مجلس ادامه داد: شهرستان گچساران با وجود برخورداری از توانمندی و قابلیت‌های فراوان در بخش‌های مختلف همچنان مظلوم مانده است.

وی افزود: گچساران به لحاظ مسایل سیاسی شهرستانی شناخته شده و پایتخت سیاسی استان کهکیلویه و بویراحمد قلمداد می‌شود.

حسینی پور گفت: شهرستان گچساران با داشتن ظرفیت‌های تأثیر‌گذار متأسفانه به جایگاه واقعی خود نرسیده و در بسیاری از مناطق با محرومیت مواجه شده که در این ارتباط ضروری است از نظر اقتصادی و سیاسی آسیب‌شناسی شده و نکات ضعف برطرف و ظرفیت‌ها تقویت شوند.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه شوراها اظهار داشت: شوراها بستر بسیار مناسبی برای خدمت‌رسانی به مردم هستند.

این نماینده مجلس عنوان کرد: لازم است اعضای شوراهای‌ اسلامی شهر و روستا توانایی خود را باور کنند و بی‌توجهی برخی از مسئولان استانی موجب بی‌انگیز‌گی آنان در زمینه ارائه خدمات به مردم نشود.

حسینی‌پور بر لزوم مجهز شدن شوراهای کهکیلویه و بویراحمد به اتاق فکر تأکید کرد و اظهار داشت: از اعضای شوراهای اسلامی این استان انتظار می‌رود به نحوی عمل کنند که مدیران اجرایی در برنامه‌های خود از آنها کمک بگیرند.

وی با بیان اینکه اعضای شوراها حلقه ارتباط بین مردم و مسئولان هستند، افزود: ضروری است این افراد دیدگاه خود را نسبت به مسایل کارشناسی کرده و تعامل خود را با مدیران حفظ کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات افزود: 75 شورای فعال در این شهرستان وجود دارد که از این تعداد 73 مورد روستایی و مابقی نیز در شهر است.

وی تصریح کرد: از مجموع 213 روستای شهرستان گچساران 34 مورد دارای دهیاری است و روستاهایی که از شورا برخوردارند، تاکنون اقدامات مطلوبی در آنها انجام شده است. 

این نماینده مجلس با بیان اینکه گچساران تنها شهرستان کهکیلویه و بویراحمد است که 75 درصد جمعیت آن شهر‌نشین هستند، اظهار داشت: شهرهای گچساران و باشت فاقد طرح تفضیلی بوده و طرح تفضیلی شهر گچساران در حد یک نقشه است.

 وی با اشاره به اینکه برای توسعه گردشگری در نقاط گردشگری شناخته شده استان، نیازمند 100 کیلومتر جاده هستیم، اظهار داشت: میزان جاده پیش‌بینی شده فقط برای دسترسی به جاذبه‌های شناخته شده استان است.

حسینی پور تصریح کرد: در برخی موارد، با ایجاد یک مسیر خاکی امکان دسترسی به اثر فراهم شده و در موارد دیگر نیاز به زیرسازی برای احداث وجود دارد.

وی میزان جاده‌های در دست ساخت استان را 30 کیلومتر دانست و گفت: در حال حاضر، 7 کیلومتر جاده دسترسی برای آبشار کمردوغ در کاکان به عنوان یکی از آبشارهای زیبای کشور در دست ساخت است.

نماینده گچساران در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با تأثیر جاده بر تخریب محیط‌های طبیعی و کاهش طبیعت گردی (اکوتوریسم) در منطقه خاطر نشان ساخت: در برخی موارد ساخت جاده اجتناب‌ناپذیر بوده و در واقع همه طبیعت‌گردان نیز کوهنورد نیستند.

  • کد خبر : 19672
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار