خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/23 - 20:55
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
ثروتی به خانه ملت خبر داد:

بررسی رابطه وزارت نفت با دولت در کمیسیون تلفیق

**عضو کمیسیون تلفیق رسیدگی به لایحه برنامه پنجم توسعه مجلس گفت: وزارت نفت موظف به تجهیز نیروی انسانی و به کارگیری نیروهای متخصص نسبت به اکتشاف، تولید و پالایش نفت و گاز شد.

"موسی الرضا ثروتی" نماینده بجنورد در مجلس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه چهار ماده از لایحه برنامه پنجم توسعه در جلسه امروز کمیسیون تلفیق تصویب شد، گفت: در این جلسه در خصوص رابطه وزارت نفت با دولت و شرکت ملی نفت بررسی و تصویب شد.

وی افزود: براساس مصوبه امروز کمیسیون تلفیق وزارت نفت مکلف شد نسبت به تجهیز نیروی انسانی و به کارگیری متخصصین نسبت به اکتشاف، تولید و پالایش نفت و گاز اقدام کند به گونه ای که طبق قانون، وزارت نفت بتواند مالکیت دولت در توسعه میادین نفت و مخازن صیانتی را حفظ کند.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس تصریح کرد: براساس این مصوبه در واقع وزارت نفت حق مالکیت بر نفت و گاز را خواهد داشت که این موضوع قبلاً در اختیار شرکت ملی نفت بود.

ثروتی تصریح کرد: تاکنون حدود 100 ماده از لایحه برنامه پنجم توسعه و در واقع نصف مواد برنامه پنجم توسعه تصویب شد و به احتمال زیاد تا 2 هفته دیگر کار رسیدگی به این برنامه به اتمام می رسد.

وی افزود: جلسه بعدی کمیسیون صبح فردا پنج شنبه برگزار می شود.

  • کد خبر : 21952
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار