خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/03/30 - 19:07
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
در کمیسیون آموزش و تحقیقات صورت گرفت؛

بررسی اقدامات آموزش و پرورش در اجرای قانون احیای معاونت پرورشی و تربیت بدنی

**آموزش و پرورش گزارشی مبنی بر اقدامات اجرایی قانون احیای معاونت پرورشی و تربیت بدنی به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارائه کرد.

نورالله حیدری دستتنایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه دستور کار امروز کمیسیون بررسی دو گزارش از سوی وزارت آموزش و پرورش بود، اظهار داشت: معاون وزیر آموزش و پرورش گزارشی مبنی بر اقدامات اجرایی در ارتباط با قانون احیای معاونت پرورشی و تربیت بدنی مصوب مجلس هفتم بود را ارائه کرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات ادامه داد: این قانون با وجود پیگیری مجلس و به ویژه در دوره هشتم تاکنون کاملا اجرا نشده است.

نماینده اردل و فارسان با اشاره به اینکه کمیسیون در خواست داد تا معاونت آموزش و پرورش گزارش خود را ارائه دهد، تاکید کرد: با ارائه این گزارش کمیسیون آگاهی کاملی در خصوص موانع اجرایی شدن این قانون کسب کرد و به دنبال رفع آن است.

وی ادامه داد: متاسفانه وزراتخانه مربوط براساس گزارش ارائه شده نتواست در این باب موفق عمل کند.

حیدری با اشاره به اینکه مقرر شد در مرداد ماه جلسه ای با وزیر آموزش و پرورش داشته باشیم، گفت: در مرداد ماه با حاجی بابایی جلسه‌ای خواهیم داشت تا گزارش مستند موانع این قانون، میزان پیشرفت و پیشنهادهای خود را در راستای حل مشکلات قانون مصوب مجلس هفتم ارائه و بررسی کند.

وی به بررسی آخرین گزارش‌های آموزش و پرورش پیرامون قانون ادامه قعالیت مراکز تربیت معلم و آموزشکده‌های فنی در کمیسیون آموزش و تحقیقات اشاره کرد و گفت: پیش از این حاجی بابایی آموزشکده‌های فنی را خارج از مسولیت خود عنوان کرده بود.

حیدری افزود: با این وجود از آنجا که دولت لایحه جامعی از نظام آموزشی ارائه نکرده است، فعالیت آموزشکده ها زیر نظر وزارتخانه آموزش و پرورش ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه در گزارش فعالیت در این زمینه با موفقیت ارائه شده است، تاکید کرد: وزرات آموزش و پرورش و وزارت علوم پیش بینی رضایت بخشی برای هنرجویان این مکان ها در سال آینده دارند.

وی در نهایت به برنامه پنجم توسعه اشاره کرد و تصریح کرد: به طور رسمی کار بررسی برنامه پنچم توسعه در کمیسیون آموزش و تحقیقات به پایان رسیده است و جمع بندی نهایی آن در هیات رییسه کمیسیون صورت خواهد گرفت تا به کمیسیون تلفیق منعکس شود.

  • کد خبر : 19738
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار